Επαγγελματική ευημερία εκπαιδευτικών και ενίσχυση κλίματος σχολικής μονάδας: η επίδραση του προγράμματος παρέμβασης προώθησης θετικής συμπεριφοράς

Περίληψη

Η τελευταία δεκαετία χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία αύξηση των προβληματικών συμπεριφορών των μαθητών . Ευρήματα διαφόρων μελετών συγκλίνουν στο ότι όταν οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν το ζήτημα αποκλειστικά με την επιβολή ποινών, τότε αυξάνονται η σχολική διαρροή, η επιθετικότητα, οι απουσίες και η καθυστερημένη προσέλευση των μαθητών στα μαθήματα. Επιπρόσθετα, πλήθος ερευνητικών αποτελεσμάτων υποδεικνύουν τη θετική επίδραση διασχολικών παιδαγωγικών παρεμβάσεων στην κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών και στο σχολικό κλίμα. Σκοπός της εργασίας είναι η εφαρμογή των διαδικασιών του πρωτογενούς επιπέδου πρόληψης Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών (ΣΣΠΘΣ) σε δημοτικά σχολεία και στόχος η διερεύνηση της επίδρασης του στην επαγγελματική ευημερία και τη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών καθώς και στο κλίμα των σχολικών μονάδων στις οποίες εφαρμόστηκε. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 271 εκπαιδευτικούς από 30 δημοτικά σχολεία των νομών Θεσσαλονίκης, Ημαθίας κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Over the last decade, there has been a rapid increase in students’ problem behaviors. Many studies reveal that when teachers tackle the problem solely with imposing penalties, then there are phenomena of school dropout, increased aggression, a high number of absences, and late attendance of students in class. Furthermore, numerous studies show the positive effect of school-wide interventions on the social behavior of students and on school climate. The purpose of this study is the implementation of Tier 1 of School-Wide Positive Behavior Support (SWPBS) in primary schools and the investigation of its effect on teachers’ professional well-being and collective efficacy, as well as on school climate. The sample comprises 271 teachers from 30 primary schools in the prefectures of Thessaloniki, Imathia, and Chalkidiki. To assess the concepts under investigation, the teachers completed three questionnaires twice: once before implementing the intervention and once after its implementation. Ac ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2024)
DOI
10.12681/eadd/51909
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51909
ND
51909
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers' professional well-being and school climate improvement: the effect of the school-wide positive behavior and support intervention program
Συγγραφέας
Γούτας, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
Τσιγγίλης Νικόλαος
Κυρίδης Αργύριος
Παυλή Κορρέ Μαρία
Τσιτιρίδου Μαρία
Ρετάλη Καρολίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών; Επαγγελματική ευημερία εκπαιδευτικών; Συλλογική αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών; Σχολικό κλίμα; Διδακτικές-εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.