Κοινωνικοοικονομική διερεύνηση παραγόντων υιοθέτησης καινοτόμου γαλακτοκομικού προϊόντος του αγροδιατροφικού κλάδου

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της αποδοχής και της προθυμίας υιοθέτησης ενός καινοτόμου προϊόντος από τα υπολείμματα του αγροδιατροφικού κλάδου. Συγκεκριμένα, ο κύριος στόχος της διατριβής επετεύχθη μέσα από τη μελέτη τριών κλιμάκων: α) της Κλίμακας Νεοφοβίας των Τροφίμων (Food Neophobia Scale-FNS), β) της Κλίμακας Νεοφοβίας της Τεχνολογίας των Τροφίμων (Food Technology Neophobia Scale-FTNS) και γ) της Κλίμακας Καινοτομικότητας (Domain-Specic Innovativeness-DSI), σε συνδυασμό με την ανάλυση μίας μελέτης περίπτωσης η οποία βασίστηκε σε ένα υποθετικό σενάριο. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Αρχικά διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα, κι έπειτα, ποσοτική ανάλυση με 384 προσωπικές συνεντεύξεις. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν και το λοιπό υλικό αξιοποιήθηκε και επεξεργάστηκε με Απλές Περιγραφικές αλλά και με Πολυμεταβλητές Στατιστικές Αναλύσεις. Ειδικότερα, εφαρμόστηκε Διβηματική Ανάλυση σε Συστάδες (Two-Step Clus ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis focused on exploring the acceptance and the adoption of a novel food product derived by agri-food industrial by-products. Specifically, the main aim was achieved through three scales: a) the Food Neophobia Scale (FNS), b) the Food Technology Neophobia Scale (FTNS) and c) the Domain-Specific Innovativeness Scale (DSI), combined with a case study based on a hypothetical scenario in the metropolitan area of Thessaloniki. For this purpose, a qualitative research was conducted initially followed by a quantitative analysis of 384 one-to-one interviews. The data was collected, and information was evaluated through descriptive statistics and multivariate statistical analyses. In particular, a Two-Step Cluster Analysis was used in combination with Categorical Regression for the classification of the sample in clusters depending on the level of innovativeness and the level of neophobia and technophobia. Then, the sample was divided into clusters with common characteristics and behavi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51745
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51745
ND
51745
Εναλλακτικός τίτλος
Socio-economic study of adoption factors in a novel product of the agri-food sector
Συγγραφέας
Τσιμήτρη, Παρασκευή του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος. Τμήμα Γεωπονίας
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαηλίδης Αναστάσιος
Μάττας Κωνσταντίνος
Παπαδάκη-Κλαυδιανού Αφροδίτη
Τσακιρίδου Ευθυμία
Λοΐζου Ευστράτιος
Πολύμερος Κωνσταντίνος
Καρελάκης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Γεωπονικές Επιστήμες και ΚτηνιατρικήΆλλες Γεωπονικές Επιστήμες ➨ Αγροτική οικονομία και Πολιτική
Λέξεις-κλειδιά
Βιοοικονομία; Υπολείμματα αγροδιατροφικού κλάδου; Καινοτόμο τρόφιμο; Κλίμακας Καινοτομικότητας; Κλίμακα Νεοφοβίας των Τροφίμων; Κλίμακα Νεοφοβίας της Τεχνολογίας των Τροφίμων; Πολυπαραγοντική ανάλυση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.