Το παιχνίδι στα αναγνωστικά βιβλία από το 1919 ως το 1967

Περίληψη

Τα αναγνωστικά, ως σχολικά εγχειρίδια, αποτελούν τον εκπαιδευτικό κορμό της τάξης και τα βασικά εργαλεία του εκάστοτε εκπαιδευτικού συστήματος για τη διάδοση της γνώσης και την αγωγή του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο. Κάθε σχολικό εγχειρίδιο περιέχει μια επιλεγμένη, θεμιτή γνώση (Apple & Christian-Smith, 1991) και αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές και ιδεολογικές νόρμες της εποχής που έχουν εδραιωθεί με προγενέστερες διαδικασίες (Bourdieu, 1985). Το παιχνίδι θεωρείται δικαίωμα των παιδιών, αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας, με σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή τους (Bruner et al., 1976· Piaget, 1952· Vygotsky, 1976), και καθρέφτης της εποχής του. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της θέσης, της αναγνώρισης της αξίας και της «απενοχοποίησης» του παιχνιδιού στα αναγνωστικά από το 1919 έως το 1967. Η αποτύπωση του παιχνιδιού προσεγγίζεται μέσα στο συγκεκριμένο ιστορικό, πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο που διαμορφώνει το περιεχόμενό τους (Roland Vera, 2018). Η έρευνα ανταποκρίνετα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Readers, as school textbooks, are the educational body of the classroom and the main tools of the educational system for the dissemination of knowledge and education of the student in the Primary School. Each textbook contains selected, legitimate knowledge (Apple & Christian-Smith, 1991) and reflects the social and ideological norms of its time that have been established by previous procedures (Bourdieu, 1985). Play is considered a right of children and an integral part of childhood, with an important role in their development (Bruner et al., 1976· Piaget, 1952· Vygotsky, 1976) and also a reflection of its time. The aim of this research is to investigate the place of the play in the readers, the recognition of its value and its “disincrimination”, from 1919-1967. It approaches play within the specific historical, political and social context that shapes their content (Roland Vera, 2018). The research responds to the modern methodological dictates for an innovative and fruitful fusion ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51621
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51621
ND
51621
Εναλλακτικός τίτλος
Play in reading primers from 1919 till 1967
Συγγραφέας
Βλαστάρης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιλιμένη Τασούλα
Πάτσιου Βασιλική
Μάγος Κωνσταντίνος
Παπαρούση Μαρία
Κανατσούλη Μελπομένη
Οικονομίδου Αναστασία
Σηφάκη Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Παιχνίδι; Αναγνωστικά βιβλία; Αλφαβητάρια; Σχολικά βιβλία; Δημοτική γλώσσα; Νέα Αγωγή; Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; Δημοτικισμός, Εκπαιδευτικός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)