Ο αθέατος χαρακτήρας της ειδικής μαθησιακής αναπηρίας: διερεύνηση των προκλήσεων και προοπτικών φοίτησης σε ένα παιδαγωγικό τμήμα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης

Περίληψη

Είναι γεγονός ότι ορισμένα είδη αναπηρίας, διακρίνονται για τον αθέατο χαρακτήρα τους, δηλαδή, βρίσκονται σε ένα μεσοδιάστημα ορατότητας, γεγονός που φαίνεται να οδηγεί σε μία αντίληψη ελαχιστοποίησης των προκλήσεων σ’αυτές τις μη ορατές αναπηρίες. Ως τέτοιου είδους αναπηρία χαρακτηρίζεται και η ειδική μαθησιακή αναπηρία (ΕΜΑ). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάδειξη του αθέατου χαρακτήρα της ΕΜΑ, για την επίτευξη του οποίου, επιλέχθηκε η διερεύνηση των απόψεων, αντιλήψεων και εμπειριών, πρωτίστως των ίδιων των ανθρώπων με ΕΜΑ, αλλά και του περίγυρού τους, μέσα σε ένα ακαδημαϊκό πλαίσιο Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η διερεύνηση της κρυφής φύσης της ΕΜΑ στο συγκεκριμένο πλαίσιο αναδεικνύει −μεταξύ άλλων− τις πιθανές προκλήσεις, αλλά και τις προοπτικές φοίτησης φοιτητών/-τριών με ΕΜΑ σε ένα Τμήμα Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης (ΤΠΕ). Κατά τη μελέτη της ΕΜΑ στην παρούσα έρευνα, αναδεικνύεται η «φωνή» των ίδιων των ανθρώπων με ειδική μαθησιακή αναπηρία, καθώς ως ενήλικες πλέον μοιράστηκαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Certain disabilitiy types have a hidden character, thus they negotiate the liminal in-between space between ‘disabled’ and ‘nondisabled’. This fact leads to constrained perception of the challenges occuring in hidden or −else− invisible disabilities. Specific learning disability (SLD) is characterized by the above mentioned attributes. In order to shed light on the non-apparent characteristics of specific learning disability (SLD), the present study has illustrated the views, opinions and experiences of people with SLD, as well as those of their academic surrounding. Moreover, the choice of a Tertiary Pedagogical Education Department (PED) in Greece, as a case study, illuminates possible challenges and future percpectives for students with SLD.During the investigation of SLD in the present study, the ‘voice’ of adult people with SLD has been heard, as they have been generous in sharing their past and present experiences concerning SLD, the challenges in their academic student years ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2024)
DOI
10.12681/eadd/51589
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51589
ND
51589
Εναλλακτικός τίτλος
Τhe invisible character of specific learning disability: an investigation of challenges and perspectives in a pedagogical department of higher education
Συγγραφέας
Μούσουρα, Τατιανή (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Ντεροπούλου-Ντέρου Ευδοξία
Τσάφος Βασίλειος
Σφυρόερα Μαρία
Βασιλοπούλου Αλεξάνδρα
Γιαλαμάς Βασίλειος
Δόικου Μάρω
Παπαδοπούλου Καλλιρρόη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ειδική μαθησιακή αναπηρία; Δυσλεξία; Ειδική μαθησιακή δυσκολία; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Παιδαγωγικό τμήμα; Απόψεις και εμπειρίες φοιτητών/-τριών με ειδική μαθησιακή αναπηρία; Προκλήσεις και προοπτικές φοίτησης; Ενταξιακή εκπαίδευση; Εκπαιδευτικός ρόλος; Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί με ειδική μαθησιακή αναπηρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.