Η μουσική ως μέσο ανάπτυξης συναισθηματικών δεξιοτήτων στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός προγράμματος παρέμβασης που είχε στόχο την ενίσχυση των συναισθηματικών δεξιοτήτων μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής αγωγής. Πιο συγκεκριμένα, 148 μαθητές Ε’ και Στ’ τάξης συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα 10 εβδομαδιαίων συναντήσεων, οι οποίες στόχευαν στην ενεργοποίηση και έκφραση της συναισθηματικής, γνωστικής, επικοινωνιακής ενσυναίσθησης, της αναγνώρισης και σωματικής έκφρασης των συναισθημάτων, της αυτορρύθμισης και συναφών με αυτά δεξιοτήτων. Συνεπώς, η παρούσα έρευνα διερευνά την επίδραση της μουσικής αγωγής στην ενίσχυση εκείνων των συναισθηματικών δεξιοτήτων που απαρτίζουν τη συναισθηματική επάρκεια του ατόμου, σε ένα οργανωμένο ομαδικό πλαίσιο, δηλαδή στο σχολικό περιβάλλον. Ο χώρος του σχολείου θεωρήθηκε ως κατάλληλος για την υλοποίηση του παρόντος ερευνητικού σχεδίου, καθώς αποτελεί τον κατεξοχήν χώρο κοινωνικοποίησης των παιδιών μέσης παιδικής ηλικίας και μπορεί ν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was the planning, realization and assessment of an intervention program whose aim was the enhancement of emotional skills of students who attend Primary School during the subject of Music Education. More specifically, 148 pupils of the fifth and sixth grades participated in a schedule of ten weekly meetings, which aimed at the activation and expression of emotional, cognitive and communicative empathy, at the recognition of the physical expression of feelings and at the self-regulation of the skills related to them. Consequently, the present research explores the impact of musical training in the development of emotional skills which ensure the emotional tranquility of the person as a team-member of an organized framework such as the school environment.The school site was considered suitable for the implementation of this research project since it constitutes the basic place where middle school children socialize and it can contribute to the investigation of t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51519
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51519
ND
51519
Εναλλακτικός τίτλος
Music as a means for the development of the emotional skills of students attending primary school
Συγγραφέας
Δεϊμέζη, Κυριακή (Πατρώνυμο: Σέρκος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Ράπτης Θεοχάρης
Κούτρας Βασίλειος
Τσοκανή Χαρίκλεια
Κανελλόπουλος Παναγιώτης
Γιώτσα Άρτεμις
Μυράλης Γιάννης
Ζάραγκας Χαρίλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική και συναίσθημα; Μουσική ακρόαση; Συναισθηματικές δεξιότητες; Συναισθηματική επάρκεια; Πρόκληση συναισθημάτων; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Μέση παιδική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)