Η φιλοσοφία της Αισθητικής Αγωγής στο ελληνικό κράτος

Περίληψη

Η διατριβή πραγματεύεται τον αξιακό αισθητικό προσανατολισμό του Ελληνικού κράτους έτσι όπως διαγράφεται μέσα από από την πορεία του μαθήματος της αισθητικής αγωγής από τα πρώτα προγράμματα του 1834 έως την περίοδο της Μεταπολίτευσης. Θεωρώντας ως βασικό ρόλο της εκπαίδευσης τη συγκρότηση γνωστικού πλαισίου και αξιών και την καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων, προκύπτει το βασικό ερώτημα των ποιοτικών χαρακτηριστικών των αισθητικών κρίσεων που καλλιεργούνται από τις σχολικές βαθμίδες. Μετά από σύντομη βιβλιογραφική επισκόπηση των όρων που εμπλέκονται στην έννοια της αισθητικής αγωγής, επιχειρείται μέσω της ιστορικής έρευνας και της μεθόδου ανάλυσης περιεχομένου και με βασική πηγή τα Ωρολόγια και Αναλυτικά προγράμματα σπουδών αλλά και τη βιβλιογραφία για την ιστορία της εκπαίδευσης, αρχικά μια καταγραφή των ωρών, του περιεχομένου και των στόχων των καλλιτεχνικών μαθημάτων προς διδασκαλία που προβλέπονται για τα Νηπιαγωγεία και τη Δημοτική και Μέση εκπαίδευση, ενώ στη συνέχεια ακολουθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis deals with the aesthetic values’ orientation of the Greek state as it is recorded through the course of the aesthetic education subjects from the first programs of 1834 until the period after 1974. The key role of education in the formation of cognitive concepts and values ​​as well as in the cultivation of skills and abilities, constitutes the identification of the qualitative characteristics of the aesthetic crises cultivated in schools a topic of enduring importance. The analysis in this thesis starts with a brief bibliographic review of the terms involved in the concept of aesthetic education, having as main source Schools’ Timetables, Curricula and the literature on the history of education. Then, through historical research and content analysis method, this thesis proceeds with the recording of hours dedicated, the content and objectives of the art courses taught in kindergartens , primary and secondary education. Then the same recording method is followed for the t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51021
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51021
ND
51021
Εναλλακτικός τίτλος
The philosophy of the Aesthetic Education in the greek state
Συγγραφέας
Αμανατιάδου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καρακατσάνης Παναγιώτης
Καραφύλλης Αθανάσιος
Αναστασίου Αθανάσιος
Στραβάκου Πελαγία
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Παπαδόπουλος Συμεών
Αλμπανίδης Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αισθητική αγωγή; Καλαισθητική κρίση; Τέχνη και σχολείο; Αναλυτικά προγράμματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)