Επικέντρωση σε γλωσσικές δομές και ο ρόλος της συνείδησης στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας: μια πιλοτική έρευνα

Περίληψη

Στην παρούσα κατά κύριο λόγο ποιοτική έρευνα με πολυμεθοδολογικό σχεδιασμό διερευνήθηκαν τα ακόλουθα ερωτήματα: Πρώτον, κατά πόσο η διδασκαλία από τη μια και οι διορθώσεις λαθών στο πλαίσιο μιας επικοινωνιακής άσκησης από την άλλη μπορούν να οδηγήσουν στην ενσυνείδητη καταγραφή (Noticing) και εκμάθηση άγνωστων στους μαθητές μορφολογικών και λεξιλογικών δομών και δεύτερον, κατά πόσο οι μαθητές που δε συμμετέχουν ενεργά στις επικοινωνιακές ασκήσεις, αλλά λειτουργούν ως παρατηρητές της διάδρασης άλλων, μπορούν να επωφεληθούν γλωσσικά τόσο από την προφορική παραγωγή των ενεργών στη διάδραση συμμαθητών τους, όσο και από τις διορθώσεις λαθών άλλων. Για τη διερεύνηση αυτών των ερωτημάτων βιντεοσκοπήθηκε, απομαγνητοφωνήθηκε και αναλύθηκε η διάδραση δύο ενηλίκων αλλοδαπών μαθητών και των καθηγητών τους κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας σε επίπεδο Α2 (σύμφωνα με του κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς για τις γλώσσες), όπου έλυσαν μια επικοινωνιακή και μια ημι-ανοιχτή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this rather qualitative pilot study with a multi-methodological research design the following research questions are being addressed: Firstly, if negative evidence (in the form of Focus-on-formS and Focus-on-form) can positively affect L2-acquisition of yet unknown morphological and lexical L2-forms, and secondly, if also L2-listeners, who are not immediate recipients of focus-on-form-episodes can benefit linguistically from feedback that is being addressed to others. To that end, the linguistic behavior of two adult German as a foreign language learners, who visited a German as L2 classroom at the A2-level according to the Common European Reference for Languages was taped recorded and analyzed, as they received Focus-on-formS and reactive Focus-on-form to past tense forms of modal verbs in German in their standard meaning and also to diverse lexical items during a focused productive task and a semi-structured exercise and as they initiated pre-emptive focus-on-form episodes. A pre- ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50864
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50864
ND
50864
Εναλλακτικός τίτλος
Focus-on-form and noticing in the German as a foreign language classroom: a pilot study
Fokus-auf-Form und Noticing im DaF-Unterricht: eine pilotstudie
Συγγραφέας
Ριζοπούλου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Universitat Bielefeld. Fakultät für Linguistik und Literaturwissenschaft. Deutsch als Fremdsprache
Εξεταστική επιτροπή
Riemer Claudia
Ohm Udo
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ενσυνείδητη μάθηση; Διόρθωση λαθών; Γερμανική γλώσσα
Χώρα
Γερμανία
Γλώσσα
Γερμανικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)