Διερεύνηση της ποιότητας υπηρεσιών ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και η σχέση της με την ποιότητα ζωής μαθητών με νοητική αναπηρία

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της ποιότητας των υπηρεσιών επαγγελματικής εκπαίδευσης που παρέχονται από ειδικές σχολικές δομές δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης σε μαθητές με νοητική αναπηρία και η εξέταση της σχέσης της ποιότητας αυτών των υπηρεσιών με την ποιότητα ζωής των μαθητών. Ειδικότερα, και με σκόπιμο προσανατολισμό την ανάδειξη του λόγου των μαθητών με νοητική αναπηρία, η έρευνα επεδίωξε να προσεγγίσει εννοιολογικά και λειτουργικά την ποιότητα υπηρεσιών ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και να εξετάσει το επίπεδό της με βάση τις αντιλήψεις των ίδιων των μαθητών ως ληπτών των υπηρεσιών. Επιπλέον, εκτιμήθηκε το επίπεδο της ποιότητας ζωής των μαθητών και η ικανοποίησή τους από τη ζωή και αναζητήθηκαν συσχετίσεις με τη ποιότητα υπηρεσιών ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.Τόσο η ποιότητα των υπηρεσιών ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης όσο και η ποιότητα ζωής των μαθητών με αναπηρία αποτελούν ανεξερεύνητα πεδία τα οποία δεν έχουν μελετηθεί δεόντως. Ωστόσο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to investigate the quality of vocational education services provided to students with intellectual disabilities by special vocational education and examine the relationship between the quality of these services and the quality of life of students. In particular, the present study approached conceptually and functionally the concept of service quality of special vocational education and examine its level based on the perceptions and experiences of students with intellectual disabilities as service recipients. In addition, students’ quality of life and their satisfaction with life were examined and correlations with the service quality of special vocational education were explored. The research methodology was based on the principles of the participatory model, according to which students with intellectual disabilities were actively involved in the processes of constructing and linguistically adapting the research instruments. The methodological design invol ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50175
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50175
ND
50175
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of the special vocational education service quality and its relationship with the quality of life for students with intellectual disability
Συγγραφέας
Γεωργιάδου, Ιωάννα του Δημήτριος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Βλάχου Αναστασία
Σταυρούση Παναγιώτα
Παπαδημητρίου Δήμητρα
Κλεφτάρας Γεώργιος
Ρούση Χριστίνα
Αβραμίδης Ηλίας
Παπακωνσταντίνου Δόξα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ανάπτυξη κλίμακας; Ποιότητα υπηρεσιών; Ειδική επαγγελματική εκπαίδευση; Υποκειμενική ποιότητα ζωής; Ποιότητα ζωής μαθητών; Αυτοπροσδιορισμός; Συμμετοχική έρευνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)