Ο ρόλος του πλαισίου της οικογένειας και των γονιών στη μάθηση των μαθηματικών: μελέτη των παραγόντων που επηρεάζουν την ενασχόληση των γονέων και οι επιπτώσεις αυτής

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί η καταγραφή, η διερεύνηση και η καλύτερη δυνατή αποσαφήνιση των χαρακτηριστικών του τρόπου με τον οποίο εμπλέκονται οι γονείς στη μελέτη των παιδιών στα Μαθηματικά στο σπίτι, με τη μορφή παροχής βοήθειας και κατ’ επέκταση, η επίδρασή τους στη μαθηματική επίδοση των παιδιών. Από τη βιβλιογραφική επισκόπηση προέκυψε ότι παρόλο που το πολυδιάστατο θέμα της γονικής εμπλοκής αποτέλεσε αντικείμενο πολλών ερευνών διεθνώς, δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος ο συγκεκριμένος τύπος γονικής εμπλοκής και η επίδρασή του στα μαθησιακά αποτελέσματα. Στην συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 60 γονείς μαθητών από όλες τις τάξεις 10 Δημοτικών σχολείων του Περιστερίου Αττικής. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε πρωτόκολλο καταγραφής ημερήσιας μελέτης και ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS.Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι τρόποι συμμετοχής των γονέων στις εργασίες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main concept of this present study is the recording, investigation and clarification, in the best possible manner, of the characteristics with which parents are involved at home, in the form of assistance, in their children’s study of Mathematics and, its effect on children's school (or mathematical) performance. The literature review showed, that although this multidimensional issue of parental involvement has been the subject of much research internationally, the specific type of parental involvement and its effect on learning outcomes, has not been investigated in depth.The study involved 60 parents of primary school students. A daily study recording protocol and a self-report questionnaire were used for data collection. The data were processed using the SPSS statistical package. The results of the research showed that: the way in which parents participated in the work and study of Mathematics, by their children’s side, was to explain questions, help develop strategies and probl ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50049
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50049
ND
50049
Εναλλακτικός τίτλος
The role of the family framework and of parents in the Learning of Mathematics: studying of factors which affect parents’ involvement and its consequences
Συγγραφέας
Τσουρέλη, Δήμητρα του Ευάγγελος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Καλδρυμίδου Μαρία
Καφούση Σουλτάνα
Σακονίδης Χαράλαμπος
Παγγέ Πολυξένη
Σταθοπούλου-Βασιλονικολού Χαρίκλεια
Βαμβακούση Ξανθή
Τάτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Παροχή γονικής βοήθειας; Μαθηματική επίδοση; Γονείς - μαθητές; Συχνότητα και χρόνος βοήθειας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)