Περίληψη
Ένας από τους σημαντικότερους προβληματισμούς των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, είναι η αντιμετώπιση της μικρής συμμετοχής των μαθητών στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Συζητώντας με συναδέλφους εκπαιδευτικούς, αλλά και Σχολικούς Συμβούλους, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως για να τονωθεί το ενδιαφέρον των παιδιών, βασική παράμετρος είναι η επιλογή θεμάτων που άπτονται των ενδιαφερόντων τους και ταυτόχρονα είναι εντός των προδιαγραφών που καθορίζει το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Ο αθλητισμός είναι βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών και, για τα περισσότερα από αυτά, βρίσκεται στο κέντρο των ενδιαφερόντων τους. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που με οδήγησε στη σκέψη χρήσης κειμένων αθλητικού περιεχομένου στη διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας.Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση του κατά πόσο είναι εφικτό μέσα από τη μελέτη κειμένων αθλητικού περιεχομένου να διδαχθεί επαρκώς και σύμφωνα με τις οδηγίες και τη στοχοθεσία του αναλυτικού προγράμματος, το μ ...
Ένας από τους σημαντικότερους προβληματισμούς των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, είναι η αντιμετώπιση της μικρής συμμετοχής των μαθητών στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Συζητώντας με συναδέλφους εκπαιδευτικούς, αλλά και Σχολικούς Συμβούλους, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως για να τονωθεί το ενδιαφέρον των παιδιών, βασική παράμετρος είναι η επιλογή θεμάτων που άπτονται των ενδιαφερόντων τους και ταυτόχρονα είναι εντός των προδιαγραφών που καθορίζει το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Ο αθλητισμός είναι βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών και, για τα περισσότερα από αυτά, βρίσκεται στο κέντρο των ενδιαφερόντων τους. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που με οδήγησε στη σκέψη χρήσης κειμένων αθλητικού περιεχομένου στη διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας.Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση του κατά πόσο είναι εφικτό μέσα από τη μελέτη κειμένων αθλητικού περιεχομένου να διδαχθεί επαρκώς και σύμφωνα με τις οδηγίες και τη στοχοθεσία του αναλυτικού προγράμματος, το μάθημα της ελληνικής γλώσσας. Για την επίτευξη του σκοπού και των στόχων της εργασίας, εφαρμόστηκε για δύο σχολικές περιόδους το μοντέλο της έρευνας-δράσης των Kemmis και McTaggart (1988) τέσσερα τμήματα της Ε’ τάξης του Δημοτικού, που ήταν χωρισμένα σε δύο ομάδες: μια πειραματική, η οποία διδάχθηκε το μάθημα της Γλώσσας με χρήση αποκλειστικά κειμένων αθλητικού περιεχομένου και μία ομάδα ελέγχου στην οποία η διδασκαλία δεν περιείχε κανένα τέτοιο κείμενο και έγινε με χρήση αποκλειστικά του σχολικού εγχειριδίου. Η συλλογή δεδομένων έγινε με ερωτηματολόγια (σε γονείς και παιδιά πριν και μετά την παρέμβαση), συνεντεύξεις εκπαιδευτικών, προφορικά και γραπτά κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών και παραγωγή γραπτού λόγου.Τα στοιχεία τα οποία συγκεντρώθηκαν καλύπτουν σφαιρικά το θέμα, καθώς εξετάστηκε αφενός, η γνώμη γονέων και μαθητών για το γλωσσικό μάθημα, τη συμμετοχή σε αυτό και την χρήση αθλητικών κειμένων και, αφετέρου, η άποψη των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα της διδασκαλίας της Γλώσσας και τους τρόπους βελτίωσής της. Επιπρόσθετα, εξετάστηκαν ποσοτικά οι επιδόσεις των παιδιών στο γλωσσικό μάθημα μέσω των δύο διαφορετικών τρόπων διδασκαλίας.Τα αποτελέσματα της έρευνας, παρέχουν ισχυρές ενδείξεις πως τα κείμενα αθλητικού περιεχομένου μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά στη διδασκαλία της Γλώσσας, καθώς αυξάνουν το ενδιαφέρον των μαθητών, τηρώντας ταυτόχρονα τη στοχοθεσία του Αναλυτικού Προγράμματος.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
One of the major concerns of teachers in all levels, is to address the low participation of students in language course teaching. From our experience and discussions with other teachers and school counselors, comes out that to stimulate student’s interest, we ought to make the course attractive. The best way to achieve that, is to choose topics related to their interests, while complying with the parameters set by the curriculum. Sport is a key parameter in children’s lives and, for most of them, is located in the center of their interests. This is the main reason that led me to the thought of using sport content texts in teaching Language.The aim of this study is to investigate whether it is possible to adequately teach the Greek language using sport texts, in accordance with the instructions and objectives set by the Ministry. In order to do that, the action research model of Kemmis and McTaggart (1988) was applied for two school periods in 4 classes of the 5th grade, which were divi ...
One of the major concerns of teachers in all levels, is to address the low participation of students in language course teaching. From our experience and discussions with other teachers and school counselors, comes out that to stimulate student’s interest, we ought to make the course attractive. The best way to achieve that, is to choose topics related to their interests, while complying with the parameters set by the curriculum. Sport is a key parameter in children’s lives and, for most of them, is located in the center of their interests. This is the main reason that led me to the thought of using sport content texts in teaching Language.The aim of this study is to investigate whether it is possible to adequately teach the Greek language using sport texts, in accordance with the instructions and objectives set by the Ministry. In order to do that, the action research model of Kemmis and McTaggart (1988) was applied for two school periods in 4 classes of the 5th grade, which were divided into two groups: an experimental group, in which sport content texts were exclusively used in Language course and a control group, in which teaching contained only the textbook. Data collection included questionnaires (to parents and children before and after the intervention), teacher interviews, oral and written criteria for student assessment and written texts by students.The collected data cover the issue comprehensively, since it includes opinion of parents and students about the language lesson, their participation and the use of sport texts and, on the other hand, the teachers' point of view on the problems of language teaching and ways to improve it. In addition, children's performance in the language course was quantified through two different ways of teaching.According to the results there are strong indications that sport texts can be used effectively in Language teaching, as they increase students' interest, while respecting the objectives of the Curriculum.
περισσότερα