Αξιολόγηση της ενσυναίσθησης φοιτητών ιατρικής μέσω εντατικής βιωματικής εκπαίδευσης στις επικοινωνιακές και ήπιες δεξιότητες με εξειδίκευση στους ψυχιατρικούς-ψυχογηριατρικούς ασθενείς

Περίληψη

Υπάρχουν ισχυρές συσσωρευτικές ενδείξεις ότι όλες οι πτυχές της ενσυναίσθησης παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιατρική πρακτική και έχουν αντίκτυπο τόσο στον ασθενή όσο και στον γιατρό του. Η εκπαίδευση «Ενσυναίσθηση και Ήπιες Δεξιότητες στην Κλινική Πράξη» είναι ένα εντατικό πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης 20 ωρών που βασίζεται σε τεχνικές διαμεσολάβησης και εξειδικευμένο παιχνίδι ρόλων για γιατρούς και φοιτητές ιατρικής. Γίνεται η υπόθεση ότι η εκπαίδευση θα βελτιώσει την ενσυναίσθηση των φοιτητών ιατρικής μέσω των εντατικών βιωματικών τεχνικών που εφαρμόζονται. Πενήντα φοιτητές ιατρικής (25 άνδρες / 25 γυναίκες) παρακολούθησαν την εκπαίδευση εθελοντικά. Η ενσυναίσθηση μετρήθηκε χρησιμοποιώντας το JSE-S (ελληνική έκδοση), πριν και μετά την εκπαίδευση των 20 ωρών, αλλά και 6 μήνες αργότερα. Το φύλο, η ηλικία, η προτιμώμενη ιατρική ειδικότητα και η αρχική βαθμολογία ενσυναίσθησης διερευνήθηκαν ως πιθανές ρυθμιστικές μεταβλητές του αποτελέσματος της εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There is strong cumulative evidence that all aspects of empathy play an important role in medical practice and have an impact on both the patient and the physician. “Empathy and Soft Skills in Clinical Settings” is an intensive 20h experiential training program based on mediation techniques and specialized healthcare role-play for clinicians and medical students. It is hypothesized that the training will improve empathy via the intensive experiential techniques implemented. Fifty medical students (25 male /25 female) took the course voluntarily. Empathy was measured using JSE-S (Greek version), before and after the 20h training, along with a 6-month follow-up. Gender, age, preferred medical specialty and baseline empathy score were explored as possible moderator variables of the training effect. The results showed that empathy increased after training with a mean JSE-S score improvement of 11.25 points (±8.848)(p<0.001). After six months the mean JSE-S score maintained a difference of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49933
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49933
ND
49933
Εναλλακτικός τίτλος
Evaluation of medical students’ empathy, through an intensive experiential training in communication and soft skills with specialization in psychiatric - psychogeriatric patients
Συγγραφέας
Αυλογιάρη, Ευπραξία του Ιωάννης
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Νευροεπιστημών. Κλινική Α' Νευρολογική Α.Π.Θ
Εξεταστική επιτροπή
Κώνστα Αναστασία
Αθανασιάδης Λουκάς
Αναγνωστοπούλου Δέσποινα
Κοβάτση Λήδα-Καλλιόπη
Σπηλιώτη Μάρθα
Μπόντη Ελένη
Καπρίνης Στέργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΆλλες Ιατρικές Επιστήμες ➨ Ιατρική, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ενσυναίσθηση; Ψυχιατρική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)