Περίληψη
Υπάρχουν ισχυρές συσσωρευτικές ενδείξεις ότι όλες οι πτυχές της ενσυναίσθησης παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιατρική πρακτική και έχουν αντίκτυπο τόσο στον ασθενή όσο και στον γιατρό του. Η εκπαίδευση «Ενσυναίσθηση και Ήπιες Δεξιότητες στην Κλινική Πράξη» είναι ένα εντατικό πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης 20 ωρών που βασίζεται σε τεχνικές διαμεσολάβησης και εξειδικευμένο παιχνίδι ρόλων για γιατρούς και φοιτητές ιατρικής. Γίνεται η υπόθεση ότι η εκπαίδευση θα βελτιώσει την ενσυναίσθηση των φοιτητών ιατρικής μέσω των εντατικών βιωματικών τεχνικών που εφαρμόζονται. Πενήντα φοιτητές ιατρικής (25 άνδρες / 25 γυναίκες) παρακολούθησαν την εκπαίδευση εθελοντικά. Η ενσυναίσθηση μετρήθηκε χρησιμοποιώντας το JSE-S (ελληνική έκδοση), πριν και μετά την εκπαίδευση των 20 ωρών, αλλά και 6 μήνες αργότερα. Το φύλο, η ηλικία, η προτιμώμενη ιατρική ειδικότητα και η αρχική βαθμολογία ενσυναίσθησης διερευνήθηκαν ως πιθανές ρυθμιστικές μεταβλητές του αποτελέσματος της εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ...
Υπάρχουν ισχυρές συσσωρευτικές ενδείξεις ότι όλες οι πτυχές της ενσυναίσθησης παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιατρική πρακτική και έχουν αντίκτυπο τόσο στον ασθενή όσο και στον γιατρό του. Η εκπαίδευση «Ενσυναίσθηση και Ήπιες Δεξιότητες στην Κλινική Πράξη» είναι ένα εντατικό πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης 20 ωρών που βασίζεται σε τεχνικές διαμεσολάβησης και εξειδικευμένο παιχνίδι ρόλων για γιατρούς και φοιτητές ιατρικής. Γίνεται η υπόθεση ότι η εκπαίδευση θα βελτιώσει την ενσυναίσθηση των φοιτητών ιατρικής μέσω των εντατικών βιωματικών τεχνικών που εφαρμόζονται. Πενήντα φοιτητές ιατρικής (25 άνδρες / 25 γυναίκες) παρακολούθησαν την εκπαίδευση εθελοντικά. Η ενσυναίσθηση μετρήθηκε χρησιμοποιώντας το JSE-S (ελληνική έκδοση), πριν και μετά την εκπαίδευση των 20 ωρών, αλλά και 6 μήνες αργότερα. Το φύλο, η ηλικία, η προτιμώμενη ιατρική ειδικότητα και η αρχική βαθμολογία ενσυναίσθησης διερευνήθηκαν ως πιθανές ρυθμιστικές μεταβλητές του αποτελέσματος της εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενσυναίσθηση αυξήθηκε μετά την εκπαίδευση με μέση βελτίωση βαθμολογίας JSE-S 11,25 πόντων (± 8,848) (p <0,001). Μετά από έξι μήνες, η μέση βαθμολογία JSE-S διατήρησε διαφορά 6,514 πόντων (± 12,912) (p <0,005). Δεν καταγράφηκαν διαφορές όσον αφορά το φύλο, την ηλικιακή ομάδα ή την ιατρική ειδικότητα για τα συγκεντρωτικά δεδομένα. Οι γυναίκες ηλικίας 22-24 ετών είχαν υψηλότερη βαθμολογία μετά την παρέμβαση από τους άνδρες με μία μέση διαφορά 5 πόντων (p = 0,05). Οι φοιτητές με χαμηλότερα αρχικά σκορ ήταν αυτοί που βελτιώθηκαν ως επί το πλείστον, με τη διαφορά μέσης βαθμολογίας 3 φορές μεγαλύτερη από τους υψηλότερους σκόρερ ανεξάρτητα από το φύλο (p <0,001), ενώ παρουσίασαν επίσης μικρότερη πτώση στα επίπεδα ενσυναίσθησης έξι μήνες μετά την παρέμβαση σε σύγκριση με τους υψηλότερους σκόρερ. Συμπερασματικά, η εντατική βιωματική εκπαίδευση μπορεί να βελτιώσει την ενσυναίσθηση σε ένα κλινικό περιβάλλον. Η εκπαίδευση «Ενσυναίσθηση και Ήπιες Δεξιότητες στην Κλινική Πράξη» είναι ένα επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη βελτίωση της ενσυναίσθησης σε φοιτητές Ιατρικής, όπως μετριέται από το JSE-S. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί βαθμολογία 110 και κάτω για την επιλογή υποψηφίων φοιτητών ιατρικής που θα επωφεληθούν περισσότερο από την εκπαίδευση ενσυναίσθησης.Abstract
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
There is strong cumulative evidence that all aspects of empathy play an important role in medical practice and have an impact on both the patient and the physician. “Empathy and Soft Skills in Clinical Settings” is an intensive 20h experiential training program based on mediation techniques and specialized healthcare role-play for clinicians and medical students. It is hypothesized that the training will improve empathy via the intensive experiential techniques implemented. Fifty medical students (25 male /25 female) took the course voluntarily. Empathy was measured using JSE-S (Greek version), before and after the 20h training, along with a 6-month follow-up. Gender, age, preferred medical specialty and baseline empathy score were explored as possible moderator variables of the training effect. The results showed that empathy increased after training with a mean JSE-S score improvement of 11.25 points (±8.848)(p<0.001). After six months the mean JSE-S score maintained a difference of ...
There is strong cumulative evidence that all aspects of empathy play an important role in medical practice and have an impact on both the patient and the physician. “Empathy and Soft Skills in Clinical Settings” is an intensive 20h experiential training program based on mediation techniques and specialized healthcare role-play for clinicians and medical students. It is hypothesized that the training will improve empathy via the intensive experiential techniques implemented. Fifty medical students (25 male /25 female) took the course voluntarily. Empathy was measured using JSE-S (Greek version), before and after the 20h training, along with a 6-month follow-up. Gender, age, preferred medical specialty and baseline empathy score were explored as possible moderator variables of the training effect. The results showed that empathy increased after training with a mean JSE-S score improvement of 11.25 points (±8.848)(p<0.001). After six months the mean JSE-S score maintained a difference of 6.514 points (± 12.912) (p <0.005). No differences were recorded with regards to gender, age group or medical specialty for the pooled data. The 22-24yrs old age group women had 5 point mean difference (p=0.05) higher post training scoring than men. Lower initial scorers were the ones that mostly improved, with a 3-fold mean score difference from the higher scorers regardless of gender (p<0.001), while also showing a smaller drop on empathy levels six-months after the training compared to higher scorers. It is concluded that the intensive experiential training can improve empathy in a clinical setting. “Empathy and Soft Skills in Clinical Settings” is a successful training program in improving empathy in Medical students as measured by JSE-S. A score of 110 and below could be used for selecting medical student candidates that will most benefit from empathy training.
περισσότερα