Διερεύνηση της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων εφαρμογής μιας παρέμβασης με στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων ανώτερου ταξινομικού επιπέδου

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής, είναι η διερεύνηση της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων εφαρμογής μιας σειράς παρεμβατικών διδασκαλιών, οι οποίες βασίζονται στην στοχοταξινομία των L. Anderson και D. Krawthwohl (2001) και στοχεύουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων ανώτερου ταξινομικού επιπέδου. Για την επιδίωξη του ερευνητικού σκοπού πραγματοποιήθηκε ο σχεδιασμός μιας έρευνας παρέμβασης (Intervention research) μεικτής προσέγγισης (Mixed Methods Research design), βασισμένης στο «Σχέδιο Παράλληλης Σύγκλισης». Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε σε Πρότυπο/Πειραματικό σχολείο όπου ο ερευνητής υπηρετούσε ως εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του είχε ανατεθεί η εκπαίδευση ενός τμήματος της ΣΤ’ Δημοτικού. Τα Πειραματικά σχολεία θεωρούνται κατάλληλα για ερευνητικούς και πειραματικούς σκοπούς και καινοτόμα προγράμματα παρέχοντας παιδαγωγική ελευθερία για διαφοροποίηση του προγράμματος και των λοιπών διδακτικών τους λειτουργιών. Ως δειγματοληπτική στρατηγική, υιοθετήθηκε η «μη πιθανοτική» και ειδικότερα η «πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this dissertation is to examine the efficacy of the Intervention procedure, which is based on L. Anderson και D. Krathwohl’s (2001) taxonomy and aims at developing students’ developing high order thinking skills. For the sake of this study an Intervention research of Mixed Methods Research design was carried out following “Convergent-Parallel Approach”. The intervention procedure took place in a Model Experimental Primary School where the researcher was also the teacher of the 6th grade. Model Experimental schools are considered to be the most appropriate institutions for educational, research, innovative and training projects to be implemented. They are known for the broad pedagogical freedom they provide as well as for the fact that their daily program and the rest of the teaching functions can be easily modified and adjusted to the current needs. The Intervention procedure lasted about six (6) months and was put into practice during the second semester of the academic ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49734
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49734
ND
49734
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating the process and the implementation results of an intervention towards the developing hight order thinking skills
Συγγραφέας
Κούρτης, Παρασκευάς του Αναστάσιος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ντρενογιάννη Ελένη
Αϊδίνης Αθανάσιος
Λιάμπας Αναστάσιος
Κουτρομάνος Γεώργιος
Καραγιάννη Παναγιώτα
Γιώτη Λαμπρίνα
Ζμας Αριστοτέλης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ικανότητες ανώτερου ταξινομικού επιπέδου; Ταξινομία του Bloom; Ταξινομία Anderson; Αναθεωρημένη Ταξινομία Bloom; Ταξινομία διδακτικών στόχων κατά Bloom; Anderson Lorin; Δεξιότητες του 21ου αιώνα; Δημιουργικότητα; Μεταγνώση; Ανώτατες Νοητικές Λειτουργίες; Ανώτατες νοητικές δεξιότητες; Ανώτατες νοητικές ικανότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)