Ο γραμματισμός στις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών του κλάδου πληροφορικής ΠΕ86, για την υλοποίηση του νέου προγράμματος σπουδών (ΠΣ) για τις Τ.Π.Ε. στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και η εξέταση των παιδαγωγικών θεωρήσεων των εκπαιδευτικών. Για την υλοποίηση αυτού του ερευνητικού σκοπού πραγματοποιήθηκε ο σχεδιασμός εμπειρικής μελέτης μεικτής προσέγγισης, βασισμένης στο «διερευνητικό διαδοχικό σχέδιο». Μέσω 33 ημιδομημένων συνεντεύξεων συλλέχθηκαν τα ποιοτικά δεδομένα. Με τη θεματική ανάλυση οδηγηθήκαμε στη κατασκευή ερωτηματολογίου ως ερευνητικού εργαλείου συλλογής των ποσοτικών δεδομένων από 157 εκπαιδευτικούς. Στις συνεντεύξεις αξιοποιήθηκαν τέσσερα πρωτότυπα σχέδια μαθήματος που υιοθετούσαν τις τέσσερεις παιδαγωγικές θεωρήσεις του Schiro, με κοινό θέμα «τα ρομπότ και τη ρομποτική» ως αυτοσχέδια εργαλεία, για την εξέταση των παιδαγωγικών θεωρήσεων των εκπαιδευτικών. Για την ίδια εξέταση, στα ερωτηματολόγια αξιοποιήθηκαν βινιέτες στη λογική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to explore the perceptions and practices of ICT teachers for the implementation of the new curriculum for ICT in primary education as well as the identification of their pedagogical views. The study that was conducted based on exploratory sequential mixed methods design with two parts. Qualitative data were collected at the first part through semi-structured interviews taken by 33 ICT teachers. With the thematic analysis we led to the construction of a questionnaire as a research tool for collecting quantitative data from 157 teachers at the second part. The interviews used four original lesson plans that adopted Shiro’s four pedagogical considerations, with the common theme "robots and robotics" as improvised tools, to examine teachers' pedagogical views. In order to avoid inappropriate measurement of teachers' pedagogical theories for curriculum, the questionnaire integrated Schiro limited research tool called inventory. The main findings of the survey on te ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49718
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49718
ND
49718
Εναλλακτικός τίτλος
Information and communication technologies (ICT) literacy in primary education
Συγγραφέας
Μπέκος, Νικόλαος του Χριστόφορος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ντρενογιάννη Ελένη
Χαραλάμπους Δημήτριος
Λιάμπας Αναστάσιος
Τσιτουρίδου Μελπομένη
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Τσιγγίλης Νικόλαος
Γιώτη Λαμπρίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Πρόγραμμα σπουδών στις ΤΠΕ; Γραμματισμός στις ΤΠΕ; Χρήση ΤΠΕ; Αναλυτικά προγράμματα; Παιδαγωγικές θεωρήσεις εκπαιδευτικών; Παιδαγωγικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών; Μικτές μέθοδοι έρευνας; Πρακτικές εκπαιδευτικών; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)