Η διδασκαλία θεμάτων σχετικών με το γενετικό έλεγχο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: γνώσεις και στάσεις των μαθητών, παιδαγωγικές επιλογές των εκπαιδευτικών και διδακτικές παρεμβάσεις

Περίληψη

Είναι γεγονός ότι καθημερινά πραγματοποιούνται νέες ανακαλύψεις στις βιολογικές επιστήμες, οι οποίες ενέχουν τεράστιες συνέπειες για την ανθρωπότητα, καθιστώντας τη βιολογία την επιστήμη του 21ου αιώνα, αλλά και συμβάλλουν στην έκρηξη της βιολογικής γνώσης. Το γεγονός ότι η κατοχή της νέας γνώσης μόνο από τους ειδικούς ενδέχεται να περιέχει κινδύνους για την ανθρωπότητα καθιστά επιτακτική την ανάγκη οι αυριανοί πολίτες να εξοικειώνονται με τις νέες γνώσεις μέσα από το σχολείο. Με βάση τα παραπάνω, η παρούσα έρευνα στόχευε να ανιχνεύσει με ερωτηματολόγιο τις γνώσεις γενετικής μαθητών Γ’ Γυμνασίου και Α’/Β/’Γ’ Λυκείου και τις στάσεις τους απέναντι στον γενετικό έλεγχο καθώς και τις απόψεις εκπαιδευτικών που διδάσκουν βιολογία ως προς τη διδασκαλία της βιολογίας και της γενετικής, με απώτερο σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίηση διδακτικών παρεμβάσεων, που θα συμβάλουν στην κατανόηση των επεκτάσεων των εφαρμογών της γενετικής και του γενετικού ελέγχου ειδικότερα. Η έρευνα έδειξε ότι υπάρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

It is a fact that new discoveries are being made in the biological sciences every day. These discoveries have enormous consequences for humanity, making biology the science of the 21st century, but also contributing to the explosion of biological knowledge. The fact that the possession of new knowledge only by experts may pose risks to humanity makes it imperative that tomorrow’s citizens are acquainted with new knowledge in school.Based on the above, the present study aimed to detect the genetics knowledge of 9th-12th grade students and their attitudes towards genetic testing. It also aimed to investigate the views of teachers who teach biology regarding the teaching of biology and genetics, with the ultimate goal of designing and implementing interventions that would contribute to understanding the extensions of the applications of genetics and genetic testing in particular. The study has shown that high school students have serious problems with some genetics concepts, such as the g ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48359
ND
48359
Εναλλακτικός τίτλος
The teaching of concepts related to genetic diagnosis in secondary school education: students’ knowledge and attitudes, teachers’ pedagogic choices and teaching interventions
Συγγραφέας
Παπαδέλη, Ελευθερία του Θεόδωρος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσακιρίδου Ελένη
Φαχαντίδης Νικόλαος
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Σπύρτου Άννα
Κόλλια Παναγούλα
Παπασιδέρη Ισιδώρα
Ρετάλη Καρολίνα - Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Βιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γενετική διάγνωση; Πρόγραμμα αγωγής υγείας; Διδακτικές παρεμβάσεις; Γνώσεις; Στάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxxiv, 486 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.