Οι Αλβανοί μετανάστες δεύτερης γενιάς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: διαστάσεις διαχείρισης ταυτότητας και κεφαλαίου στη διαδικασία της κοινωνικής τους αναπαραγωγής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εστιάζει στην εμπειρία των μεταναστών δεύτερης γενιάς από την Αλβανία και ειδικότερα στον ενεργητικό τρόπο με τον οποίο διαπραγματεύονται τους υλικούς και μη υλικούς όρους της κοινωνικής τους αναπαραγωγής, κατά την περίοδο της ελληνικής δημοσιονομικής κρίσης. Σε αυτήν την κατεύθυνση, στο ερευνητικό επίκεντρο τέθηκαν τα ίδια τα υποκείμενα και η εμπρόθετη δράση τους, ο τρόπος με τον οποίο επιχειρούν να ελέγξουν τις δομικές διακινδυνεύσεις και να αντιδράσουν απέναντι στην απειλή μιας αυξανόμενης τρωτότητας. Έχοντας επίγνωση των δομικών περιορισμών, που σε μεγάλο βαθμό τους επικαθορίζουν, οι πληροφορητές της παρούσας έρευνας δεν παθητικοποιούνται αλλά προτάσσουν τη δυνατότητα επιλογής της διαδρομής του βίου τους και σε αυτή την κατεύθυνση προβαίνουν σε συστηματική δράση, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα που η δράση αυτή μπορεί να συνεπιφέρει. Αντλώντας κυρίως από το έργο του Bourdieu, η διατριβή υποστηρίζει ότι η δομή δεν προσδιορίζει απόλυτα τα υποκείμενα, καθώς αυτά επιλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation focuses on the experience of the second generation Albanian immigrants in Greece, mainly investigating the material and non material conditions of their social reproduction. At the very heart of the dissertation, lies the relation of agency, structure and subjectivity. I therefore, study the ways which the subjects use in order to control the already existing structural limitations, as well as the threat of an increasing vulnerability due to the financial crisis. I argue that despite recognizing structural obstacles, the informants of this study insist on choosing and constructing their own paths and life trajectories regardless of the outcome. Reflecting on Bourdieu’s theory, I point out that structure does not determine subjects in an absolute way. On the contrary, it is subjects which maintain a certain degree of autonomy, forging their own individual strategies. This rather complicated procedure is mediated by habitus, a key conceptual tool which attempts to bridg ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48093
ND
48093
Εναλλακτικός τίτλος
Second generation Albanians in secondary education in Greece: identity and capital formation in the progress of their social reproduction
Συγγραφέας
Γιαννακοπούλου, Ελένη του Ιωάννης
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Σπυριδάκης Εμμανουήλ
Τσακίρη Δέσποινα
Φερώνας Ανδρέας
Παπαθεοδώρου Θεόδωρος
Παπαδάκης Νικόλαος
Καρακιουλάφη Χριστίνα
Δαλκαβούκης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μετανάστες δεύτερης γενιάς; Κοινωνική αναπαραγωγή; Πολιτισμικό κεφάλαιο; Χάμπιτους; Δομή; Εμπρόθετη δράση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
355 σ.