Η διερεύνηση του λεξιλογίου με δοκιμασίες λεκτικής ευχέρειας σε ελληνόφωνα παιδιά με αναγνωστικές και γλωσσικές δυσκολίες

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα, δοκιμασίες σημασιολογικής ευχέρειας χρησιμοποιήθηκαν για τη διερεύνηση του λεξιλογίου σε εξήντα έξι παιδιά με δυσλεξία και/ή ΑΓΔ (εφεξής ομάδα ΔΑΓΔ) ηλικίας 7-12 ετών και σε 83 τυπικά αναπτυσσόμενα (ΤΑ) παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, όλοι μονόγλωσσοι ομιλητές ελληνικών. Στις δοκιμασίες σημασιολογικής ευχέρειας, τα παιδιά συχνά παράγουν σχηματισμούς σημασιολογικά σχετιζόμενων λέξεων (π.χ., «γάτα-σκύλος»). Tα παιδιά με ΔΑΓΔ εμφανίζουν φτωχή επίδοση σε σημασιολογικές δοκιμασίες ευχέρειας σε σύγκριση με παιδιά με ΤΑ. Ωστόσο, δεν είναι ακόμα σαφές αν αυτή η δυσκολία μπορεί να αποδοθεί στη φτωχή σημασιολογική δομή του νοητικού λεξικού, ή εναλλακτικά, στις βραδύτερες διαδικασίες εύρεσης λέξεων παρά την τυπική σημασιολογική δομή του νοητικού λεξικού. Η παρούσα έρευνα εξέτασε το Μοντέλο Φτωχής Λεξικο-Σημασιολογικής Δομής και το Μοντέλο Αργής-Εύρεσης. Και τα δύο μοντέλα προβλέπουν ότι τα παιδιά με ΔΑΓΔ θα βρουν λιγότερες λέξεις σε σύγκριση με τα παιδιά με ΤΑ. Ωστόσο, ενώ το Μοντέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis, semantic and phonological fluency tasks were used to investigate the lexicon in sixty-six children with dyslexia and/or DLD (hereafter DDLD group) aged 7-12 years and in 83 typically-developing (TD) children aged 6-12 years, all monolingual Greek speakers. In semantic and phonological fluency tasks, responses are often produced in clusters of semantically- or phonologically-related items, respectively (e.g. “cat-dog” is a semantic cluster; “flag-flower” is a phonological cluster). Once the retrieval of items within a cluster slows down, children tend to switch to another cluster.In both groups, productivity in semantic and phonological fluency tasks correlated strongly with the number of clusters and the number of switches, but not with average cluster size. Regression analyses showed that the DDLD group retrieved significantly fewer correct items in semantic and phonological fluency tasks compared to the TD group, but average semantic and phonological cluster size did ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47992
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47992
ND
47992
Εναλλακτικός τίτλος
Using verbal fluency tasks to investigate the lexicon in Greek-speaking children with literacy and language disorders
Συγγραφέας
Μεγγησίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Πάρης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
University College London (UCL). Institute of Education. Department of Psychology and Human Development
Εξεταστική επιτροπή
Henry Lucy
Masterson Jackie
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή; Λεκτική ευχέρεια; Ελληνικά
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
265 σ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)