Τα δημόσια σχολεία γονεϊκής επιλογής στην Ελλάδα: ταυτότητα, κοινωνική σύνθεση, δημόσιος και ιδιωτικός λόγος

Περίληψη

Η παρούσα εργασία αποτελεί μια πολιτική/θεσμική εθνογραφία των δημόσιων σχολείων γονεϊκής επιλογής στην Ελλάδα,δηλαδή των σχολείων εκείνων που επιλέγονται από γονείς και κηδεμόνες και που είναι διαφορετικά από εκείνα τα δημόσια που θα αναμενόταν να φοιτήσουν τα τέκνα με βάση τον τόπο κατοικίας τους. Πρόκειται για σχολεία «Πρότυπα»,«Πειραματικά», «Πρότυπα Πειραματικά», «Μουσικά»,«Καλλιτεχνικά», «Εκκλησιαστικά» κ.ά. Λέγοντας«πολιτική/θεσμική εθνογραφία» εννοούμε ένα σύνολο ερευνητικών μεθοδολογιών, με τα οποία προσεγγίζεται πολύπλευρα αυτή η λανθάνουσα, απροσδιόριστη και ευμετάβλητη «κουλτούρα» που αφορά τα εν λόγω σχολεία (ως ενιαίου όλου αλλά και ως διαφορετικών περιπτώσεων), η οποία κατασκευάζεται μέσω δημόσιου και ιδιωτικού λόγου,συμπεριφορών, προσδοκιών και κοινών εμπειριών. Οδηγός για την περιγραφή αυτής της κουλτούρας αποτελεί στην παρούσα εργασία το νοητικό σχήμα του Αμερικανού κοινωνιολόγου James Coleman, το οποίο συνδέει το μακροεπίπεδο, δηλαδή τα κανονιστικά κείμενα και τον δη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe present work is a policy ethnography of the public schoolsof parental choice in Greece, that is, of those schools chosen by parents and guardians and are different from those that would be expected based on their place of residence. These schools can be “Model”, “Experimental”, “Model-Experimental”,“Music”, “Artistic”, “Ecclesiastical”, etc. By “political ethnography” we mean a set of research methodologies that take a multifaceted approach to the latent, indefinable and volatile “culture” of these schools in Greece (as a whole, but also as different examples). Policy ethnography is being crafted through the analysis of public and private discourse, behaviors,expectations and shared experiences. A guide to describing the culture of parental choice in the present work is the schema of American sociologist James Coleman, which links macro-level,that is the regulatory texts and public discourse, to the microlevel, that is family strategies. Statistical analysis of the professional sta ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47906
ND
47906
Εναλλακτικός τίτλος
Public parental choice schools in Greece: identity, social synthesis, public and private discourse
Συγγραφέας
Νικολοπούλου, Αικατερίνη του Γεώργιος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Βέρδης Αθανάσιος
Πασιάς Γεώργιος
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη - Άλμπα
Ρουσσάκης Ιωάννης
Φωτόπουλος Νικόλαος
Χρυσανθοπούλου Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γονεϊκή επιλογή σχολείου; Δημόσια εκπαίδευση; Σχολεία-ελίτ; Πρότυπα σχολεία; Πειραματικά σχολεία; Μουσικά σχολεία; Καλλιτεχνικά σχολεία; Εκκλησιαστικά σχολεία; Ριζάρειος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
261 σ., πιν., σχημ., γραφ.

Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)