|
Περίληψη
Τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με αρκετές προκλήσεις όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, οι οποίες σχετίζονται με αρκετούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων οι ποικίλες αλλαγές που συνεπάγεται η εφηβεία και η σεξουαλική αφύπνιση. Συχνό είναι το φαινόμενο ακατάλληλων συμπεριφορών που σχετίζεται με την σεξουαλικότητα. Στους κινδύνους προστίθεται η σεξουαλική εκμετάλλευση και η κακοποίηση παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των ατόμων με ΔΑΦ. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να πραγματοποιηθεί η συστηματική διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας συμπεριφορικής-αναλυτικής παρέμβασης μέσω ατομικού πειραματικού σχεδιασμού με πολλαπλές γραμμές βάσης ανά κατηγορία αντιδράσεων σε 3 έφηβους και 1 νέο ενήλικα με ΔΑΦ, με σκοπό τη βελτίωση στον τομέα της σεξουαλικής εκπαίδευσης και συμπεριφοράς και ταυτόχρονα την απόσβεση ή την ελαχιστοποίηση της ακατάλληλης σεξουαλικής συμπεριφοράς τους. Πιο συγκεκριμέν ...
Τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με αρκετές προκλήσεις όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, οι οποίες σχετίζονται με αρκετούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων οι ποικίλες αλλαγές που συνεπάγεται η εφηβεία και η σεξουαλική αφύπνιση. Συχνό είναι το φαινόμενο ακατάλληλων συμπεριφορών που σχετίζεται με την σεξουαλικότητα. Στους κινδύνους προστίθεται η σεξουαλική εκμετάλλευση και η κακοποίηση παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των ατόμων με ΔΑΦ. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να πραγματοποιηθεί η συστηματική διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας συμπεριφορικής-αναλυτικής παρέμβασης μέσω ατομικού πειραματικού σχεδιασμού με πολλαπλές γραμμές βάσης ανά κατηγορία αντιδράσεων σε 3 έφηβους και 1 νέο ενήλικα με ΔΑΦ, με σκοπό τη βελτίωση στον τομέα της σεξουαλικής εκπαίδευσης και συμπεριφοράς και ταυτόχρονα την απόσβεση ή την ελαχιστοποίηση της ακατάλληλης σεξουαλικής συμπεριφοράς τους. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα πρέπει: α) να αποκτήσουν λεξιλόγιο και γνώσεις που σχετίζονται με την εφηβεία και τη σεξουαλικότητα· β) να βελτιώσουν τις δεξιότητες που σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή· γ) να αναπτύξουν ή να βελτιώσουν την ικανότητα της αυτοϊκανοποίησης και δ) να μειώσουν την προβληματική συμπεριφορά που σχετίζεται με τη σεξουαλικότητα. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας κατέδειξαν ότι μια συστηματική συμπεριφορική-αναλυτική παρέμβαση μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά έφηβους και νέους ενήλικες με ΔΑΦ να βελτιωθούν στον τομέα της σεξουαλικής γνώσης και συμπεριφοράς και ταυτόχρονα να γίνει απόσβεση ή ελαχιστοποίηση της ακατάλληλης σεξουαλικής συμπεριφοράς τους.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The transition from adolescence to adulthood may be a challenging period for all young people, yet, for youth with autistic spectrum disorder (ASD) it may present some additional challenges. Developing a more coherent sense of the self, defining one’s values and having a sexual awakening are all important processes for the passage from youth to an adult life. People with ASD have difficulties in the aforementioned areas and also face additional risks for sexual exploitation or even abuse. Those challenges underline the importance of sexual education for individuals with ASD. The aim of this case study is to systematically investigate the effectiveness of a behavior analytic intervention in helping four adolescents and young adults with ASD improve in the area of sexual behavior and at the same time minimize their inappropriate behavior. Specifically: (a) to develop a verbal repertoire pertaining to adolescence and sexuality, (b) to improve personal hygiene skills, (c) to develop or imp ...
The transition from adolescence to adulthood may be a challenging period for all young people, yet, for youth with autistic spectrum disorder (ASD) it may present some additional challenges. Developing a more coherent sense of the self, defining one’s values and having a sexual awakening are all important processes for the passage from youth to an adult life. People with ASD have difficulties in the aforementioned areas and also face additional risks for sexual exploitation or even abuse. Those challenges underline the importance of sexual education for individuals with ASD. The aim of this case study is to systematically investigate the effectiveness of a behavior analytic intervention in helping four adolescents and young adults with ASD improve in the area of sexual behavior and at the same time minimize their inappropriate behavior. Specifically: (a) to develop a verbal repertoire pertaining to adolescence and sexuality, (b) to improve personal hygiene skills, (c) to develop or improve self-satisfaction related to sexual expression, (d) to decrease inappropriate behavior pertaining to sexuality, and (e) to train the father to undertake a part of the intervention that would be unethical for the researcher to contact—monitor the participant’s masturbation practices. The findings of the present study showed that a systematic behavioral-analytic intervention can effectively help adolescents and young adults with ASD to improve their sexual cognition and behavior and at the same time to eliminate or minimize their inappropriate sexual behavior.
περισσότερα
 | |
 | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.08 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|  | Online παραγγελία της διατριβής (Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή) |
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ
Είσοδος
/ Εγγραφή
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
Διεύθυνση Handle | http://hdl.handle.net/10442/hedi/47905 | ND | 47905 | Εναλλακτικός τίτλος | Sexual education and its impact on the decrease of problem behavior in adolescents with ASD
| Συγγραφέας | Γκόγκος, Γεώργιος του Μιχαήλ | Ημερομηνία | 2020 |
Ίδρυμα | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης |
Εξεταστική επιτροπή | Γενά Αγγελική Αντωνίου Φωτεινή Ράλλη Ασημίνα Παρθένης Χρήστος Αργυροπούλου Αικατερίνη Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη - Άλμπα Τάνταρος Σπυρίδων |
Επιστημονικό πεδίο | Κοινωνικές Επιστήμες Εκπαίδευση |
Λέξεις-κλειδιά | Σεξουαλικότητα; Διαταραχή αυτιστικού φάσματος; Πρόγραμμα σεξουαλικής εκπαίδευσης; Προβλήματα συμπεριφοράς | Χώρα | Ελλάδα |
Γλώσσα | Ελληνικά |
Άλλα στοιχεία | 301 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ. |
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης | |
|
Στατιστικά χρήσης & Altmetrics
Στατιστικά χρήσης
προβολές1
ξεφυλλίσματα2
μεταφορτώσεις3
xρήστες4
1) Αφορά τις προβολές σελίδας της καρτέλας της διδακτορικής διατριβής. Πηγή: Google Analytics.
4) Αφορά τους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες που έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις. Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
λιγότερα
περισσότερα
|