Σεξουαλική εκπαίδευση και η συνάφειά της με την μείωση της προβληματικής συμπεριφοράς σε έφηβους με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Περίληψη

Τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με αρκετές προκλήσεις όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, οι οποίες σχετίζονται με αρκετούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων οι ποικίλες αλλαγές που συνεπάγεται η εφηβεία και η σεξουαλική αφύπνιση. Συχνό είναι το φαινόμενο ακατάλληλων συμπεριφορών που σχετίζεται με την σεξουαλικότητα. Στους κινδύνους προστίθεται η σεξουαλική εκμετάλλευση και η κακοποίηση παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των ατόμων με ΔΑΦ. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να πραγματοποιηθεί η συστηματική διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας συμπεριφορικής-αναλυτικής παρέμβασης μέσω ατομικού πειραματικού σχεδιασμού με πολλαπλές γραμμές βάσης ανά κατηγορία αντιδράσεων σε 3 έφηβους και 1 νέο ενήλικα με ΔΑΦ, με σκοπό τη βελτίωση στον τομέα της σεξουαλικής εκπαίδευσης και συμπεριφοράς και ταυτόχρονα την απόσβεση ή την ελαχιστοποίηση της ακατάλληλης σεξουαλικής συμπεριφοράς τους. Πιο συγκεκριμέν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The transition from adolescence to adulthood may be a challenging period for all young people, yet, for youth with autistic spectrum disorder (ASD) it may present some additional challenges. Developing a more coherent sense of the self, defining one’s values and having a sexual awakening are all important processes for the passage from youth to an adult life. People with ASD have difficulties in the aforementioned areas and also face additional risks for sexual exploitation or even abuse. Those challenges underline the importance of sexual education for individuals with ASD. The aim of this case study is to systematically investigate the effectiveness of a behavior analytic intervention in helping four adolescents and young adults with ASD improve in the area of sexual behavior and at the same time minimize their inappropriate behavior. Specifically: (a) to develop a verbal repertoire pertaining to adolescence and sexuality, (b) to improve personal hygiene skills, (c) to develop or imp ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47905
ND
47905
Εναλλακτικός τίτλος
Sexual education and its impact on the decrease of problem behavior in adolescents with ASD
Συγγραφέας
Γκόγκος, Γεώργιος του Μιχαήλ
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γενά Αγγελική
Αντωνίου Φωτεινή
Ράλλη Ασημίνα
Παρθένης Χρήστος
Αργυροπούλου Αικατερίνη
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη - Άλμπα
Τάνταρος Σπυρίδων
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σεξουαλικότητα; Διαταραχή αυτιστικού φάσματος; Πρόγραμμα σεξουαλικής εκπαίδευσης; Προβλήματα συμπεριφοράς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
301 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)