Διδασκαλία οπτικής με πειράματα και χρήση τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών ICT

Περίληψη

Στα πλαίσια της παρούσας διδακτορικής διατριβής σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και ελέγχθηκε πειραματικά μια πρωτότυπη διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία φαινομένων της Οπτικής στο Δημοτικό σχολείο. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της νέας διδακτικής πρότασης έγιναν στη βάση των αρχών του εποικοδομητισμού (constructivism) αξιοποιώντας τόσο τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας πάνω στις ιδέες των μαθητών σε θέματα της Οπτικής, όσο και τις δυνατότητες της σύγχρονης Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT) ενσωματώνοντας ροές στοχευμένων βίντεο μικρής διάρκειας (streaming video clips) σε ιστοσελίδες που ακολουθούν τη ροή του σεναρίου υλοποίησης, το οποίο με τη σειρά του εφαρμόζει σειρά διδακτικών πρακτικών όπως ο πειραματισμός (real experiments), η ενεργητική μάθηση (hands on learning) η διερευνητική μάθηση (inquiry learning), η ομαδοσυνεργατική μάθηση (cooperative peer learning) κ.α. Η πρωτότυπη διδακτική πρόταση με τεχνολογίες ICT υλοποιήθηκε σε μία ομάδα μαθητών τάξεων πέμπτης δημοτικού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis has been submitted in part-fulfilment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy (PhD) at the Department of Education and Social Work (ex Department of Primary Education), University of Patras, Greece. A novel educational approach has been designed, developed and evaluated for the teaching of Optics and Vision to primary school children. This was done in full agreement to the principles of Constructivism, while previous international research results on Optics education have been taken into account. Full use has been made of modern ICT in this novel approach, by also incorporating especially designed and produced streaming video clips, and using them through web pages reflecting the sequence of the novel teaching scenarios. These promote the use of experimental investigation, hands-on learning, inquiry learning and cooperative peer learning (working in small groups) and many such. This novel learning and teaching approach has been evaluated using stud ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47038
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47038
ND
47038
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching optics with experiments and use of information and communications technology ICT
Συγγραφέας
Γρηγορόπουλος, Ανδρέας του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Ιωαννίδης Γεώργιος
Παπούλια - Τζελέπη Παναγιώτα
Βαβουγιός Διονύσιος
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Σταμούλης Γεώργιος
Διακογιώργη Κλεοπάτρα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πρωτότυπη προσέγγιση μάθησης και διδασκαλίας; Διδασκαλία οπτικής; Διδακτική θετικών Επιστημών; Πειράματα και ροές βίντεο; Τεχνολογίες ροής στην εκπαίδευση; Iδέες μαθητών στην Oπτική; Γνωστική μεταβολή; Eκπαιδευτικές ροές βίντεο μέσω τεχνολογιάς πληροφορικής και επικοινωνιών; Εκπαιδευτική έρευνα; Οπτική και όραση; Πέμπτη τάξη δημοτικού σχολείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (1024; 331 σ.), εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)