Εικόνες και πρακτικές των μαθηματικών σε δομές ειδικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Αντικείμενο έρευνας της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη εικόνων των Μαθηματικών σε δομές Ειδικής Εκπαίδευσης με στόχο την αποτύπωση διαφοροποιήσεων που επηρεάζουν την διδασκαλία/μάθηση με άμεσο αλλά και έμμεσο τρόπο, καθώς επιδρούν αφενός στους γνωσιακούς στόχους, στις παιδαγωγικές συνθήκες και στο κοινωνικό περιβάλλον της εκπαιδευτικής μαθηματικής διαδρομής των μαθητών και μαθητριών της κάθε ειδικής δομής, αφετέρου στην αλληλεπιδραστική συνύπαρξη αυτών των δομών με και μέσα στην Γενική Εκπαίδευση. Ακολουθώντας τα σύγχρονα ερευνητικά πορίσματα της Διδακτικής Μαθηματικών, ενσωματώνουμε στην φαινομενολογία της εικόνας των Μαθηματικών τις συναισθηματικές, αξιακές/πολιτισμικές και κοινωνιολογικές/οικογενειακές διαστάσεις του φαινομένου της μαθησιακής και διδακτικής ενασχόλησης με τα Μαθηματικά σε κάθε επίπεδο. Ακολουθώντας τη συστημική θεώρηση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, προσεγγίζουμε τις δομές της Ειδικές Εκπαίδευσης μέσα από την μελέτη των τριών πραγματικοτήτων που προτείνει η Εκπαιδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis is to investigate the images of Mathematics as identified in the Special Education settings with the purpose to map differentiations that may directly and/or indirectly affect teaching and learning, since they affect, on the one hand, the cognitive goals, the pedagogical settings and the social environment of the educational path of students of all special education settings, and, on the other hand, they affect the interrelational coexistence of these structures with and within the mainstream education. Drawing upon the current research findings of Didactics of Mathematics, we incorporate within the phenomenology of the image of Mathematics the affective, the value/cultural and the social/familial dimensions of the phenomena about learning and teaching at all levels. In line with a systematic perspective on the educational design, we approach the Special Education settings by studying three realities as suggested in Educational Engineering, which describe the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46906
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46906
ND
46906
Εναλλακτικός τίτλος
Images and practices of mathematics in special education settings
Συγγραφέας
Πιννίκα, Βασιλεία (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Πολεμικός Νικήτας
Καφούση Σουλτάνα
Κοντάκος Αναστάσιος
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Φεσάκης Γιώργος
Νικολάου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθηματικά; Εικόνα; Ειδική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
355 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)