Η μελέτη μιας κοινότητας μαθηματικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διερευνούν νέες προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της στατιστικής

Περίληψη

Η διατριβή αφορά στη μελέτη της ανάπτυξης της διδασκαλίας της στατιστικής μέσα από τη συνεργασία 11 εκπαιδευτικών μαθηματικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συνεργασία στοχεύει στο να αναπτύξουν οι μαθητές στατιστική σκέψη και συλλογιστική και γίνεται μέσα από μια σειρά δράσεων που αναπτύσσονται στην ομάδα των εκπαιδευτικών μέσα από την υποστήριξη της ερευνήτριας. Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν τη διερεύνηση στατιστικών προβλημάτων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, μελέτη καταστάσεων μάθησης και διδασκαλίας της στατιστικής, καθώς και σχεδιασμό και εφαρμογή δικών τους διδασκαλιών. Μέσα από τρία στοιχεία που περιγράφουν τη διδασκαλία (διδακτικοί πόροι, επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα και χαρακτηριστικά της διδασκαλίας) μελετάται η εξέλιξη της διδακτικής πρακτικής της ομάδας ιδιαίτερα σε σχέση με την αξιοποίηση ενός ψηφιακού εργαλείου που εξειδικεύεται στη διδασκαλία της στατιστικής που ήταν κεντρικός διδακτικός πόρος στις συζητήσεις της ομάδας.Το θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the context of a community of practice (CoP), eleven secondary mathematics teachers collaborated in exploring various resources that aim to support teaching statistics that fosters learners in developing statistical thinking and reasoning (DSTR). Through successive cycles of (a) exploring statistical tasks, (b) discussing educational material, (c) designing for their students, (d) implementing in the classroom and (e) reflecting on the implementation, the teachers interact with various resources which are other times get into the teaching repertoire of the community and other times not. Viewing the teaching practice in a dynamic triangle of resources, learning potentials and teaching features, we are interested in how the interactions among these elements form the teachers’ community shared repertoire. Our analysis makes use of the data produced in the five-steps cycle as described above, i.e. 10 meetings last about three hours each. The data are analyzed into three levels of analys ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2022)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46336
ND
46336
Εναλλακτικός τίτλος
Studying a community of secondary mathematics teachers who negotiate new resources for the teaching of statistics
Συγγραφέας
Μπακογιάννη, Διονυσία Χρήστος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Πόταρη Δέσποινα
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης
Φώτιος Σιάννης
Χαράλαμπος Σακονίδης
Χρυσαυγή Τριανταφύλλου
Rolf Biehler
Maria Meletiou - Mavrotheris
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία στατιστικής; διδακτικοί πόροι; Κοινότητες πρακτικής; Επαγγελματική ανάπτυξη; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
243 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα