Η διδασκαλία του θεατρικού παιχνιδιού στο μάθημα της προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής ως μέσο ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Περίληψη

Η απόκτηση και ικανότητα χρήσης κοινωνικών δεξιοτήτων με βάση την ερμηνεία που αποδίδεται στη θεωρία του Κοινωνικού Κονστροκτουβισμού διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών να αλληλοεπιδρούν αποτελεσματικά με το περιβάλλον και να επιτυγχάνουν κοινωνικούς στόχους. Η απουσία ή η έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων όπως παρατηρείται στα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), μπορεί να οδηγήσει στην απομόνωση. Η σχολική ζωή μέσω των διαφόρων δραστηριοτήτων προσφέρει καθημερινά κίνητρα για πολύπλευρες εμπειρίες που αυξάνουν τις κοινωνικές επαφές και την ομαλή προσαρμογή στην ομαδική ζωή της τάξης. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και αξιολόγηση επίδρασης ενός προγράμματος θεατρικού παιχνιδιού στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με ΔΑΦ, μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ). Στην έρευνα συμμετείχαν έξι παιδιά, με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας (ΥΛΑ), ηλικίας 9-11 ετών που φοιτούσαν σε τμήματα ένταξης δημοτικών σχολείων και πα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Social skills as described by Social Constructivism theory play an important role in children’s development to interact effectively with the environment and achieve social goals. Social impairment in children with autism spectrum disorder (ASD) can lead to isolation. The school through various activities offers motivation for multiple experiences which can increase social relationships and develop adaptation in teamwork in the class. The aim of the present study was the search for new teaching practice in physical education, to develop the parameters of social skills to children with ASD. Six children with high-functioning autism (HFA) aged 9-11 who attended integration classes in elementary schools and 132 children with the same age who attended general classes, all participated in physical education regular school programme alongside. Social skills were evaluated through a theatrical play programme which using the Social and Play Skills checklist of the Collaborative Model for Promot ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45636
ND
45636
Εναλλακτικός τίτλος
The effects of a theatrical play programme on the development social skills of children with autism spectrum disorders in adapted physical education
Συγγραφέας
Μπέλλα, Μαρία Σταύρος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών
Εξεταστική επιτροπή
Ευαγγελινού Χριστίνα
Κοΐδου Ειρήνη
Τσιγγίλης Νικόλαος
Γωνίδα Σοφία - Ελευθερία
Γρούϊος Γεώργιος
Μουρατίδου Αικατερίνη
Τσιμάρας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θεατρικό παιχνίδι; Κοινωνικές δεξιότητες; Συνεργασία; Ένταξη; Προσαρμοσμένη φυσική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 261 σ., πιν., σχημ., γραφ.