Μέτρηση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στην Ελλάδα: κατασκευή εθνικών δεικτών αναφοράς και προτεινόμενες δράσεις

Περίληψη

Σύμφωνα με τους Atkinson και Messy (2012) ως χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός ορίζεται «ο συνδυασμός ετοιμότητας, γνώσης, δεξιότητας, νοοτροπίας και συμπεριφοράς που είναι απαραίτητα για τη σωστή λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων με στόχο την επίτευξη ατομικής χρηματοοικονομικής ευημερίας» (OECD, 2014b; Atkinson και Messy, 2012; G20,2012 PISA). O χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός αποτελεί πλέον μία απαραίτητη δεξιότητα για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο. Καθημερινά οι άνθρωποι καλούνται να λάβουν μικρότερης ή μεγαλύτερης σημασίας χρηματοοικονομικές αποφάσεις. Οι χρηματοοικονομικές αποφάσεις που καλούνται να πάρουν οι σημερινοί πολίτες και ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο απαιτητικές από εκείνες που αντιμετώπιζαν οι προηγούμενες γενιές (Lusardi, 2015). Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η Καθηγήτρια Lusardi «Όπως δεν ήταν δυνατόν στο παρελθόν κάποιος να συμβάλλει στην κοινωνία χωρίς τη στοιχειώδη ικανότητα ανάγνωσης και γραφής (αλφαβητισμό) έτσι και στη σημερινή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

As per Atkinson and Messy (2012) financial literacy is “Financial literacy is a combination of awareness, knowledge, skill, attitude and behavior necessary to make sound financial decisions and ultimately achieve individual financial well-being” (OECD, 2014b; Atkinson και Messy, 2012; G20,2012 PISA). Financial literacy is a necessary skill for everyday life of people around the world. Everyday people are called up to make minor or bigger financial decisions. The financial choices that younger generations face are far more challenging than those faced by past generations (Lusardi, 2015).The financial crisis of 2007 once again highlighted the complexity and weaknesses of the global financial system. Thus, this emphasized the importance of financial knowledge and the actions needed to be taken to bust financial literacy. In our days financial knowledge is really important due to increased number of the available financial products (loans, mortgages, credit cards, credit lines) and service ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45557
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45557
ND
45557
Εναλλακτικός τίτλος
Measuring financial literacy in Greece: construction of national indexes and propose actions for implementation
Συγγραφέας
Τζώρα, Βασιλική (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Φίλιππας Νικόλαος
Κουρεμένος Αθανάσιος
Πέκκα – Οικονόμου Βικτωρία
Σφακιανάκης Μιχαήλ
Γεωργόπουλος Νικόλαος
Γεωργακέλλος Δημήτριος
Κοπανάκη Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Χρηματοοικονομικά αλφαβητισμός; Χρηματοοικονομική γνώση; Χρηματοοικονομική συμπεριφορά; Χρηματοοικονομική νοοτροπία; Χρηματοοικονομική ευημερία; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxv, 809 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)