Εκπαίδευση για την βιώσιμη ενέργεια: πλαίσιο μαθησιακού σχεδιασμού με τεχνολογίες σημασιολογικού ιστού

Περίληψη

Η εκπαίδευση για την βιώσιμη ενέργεια προσδοκάται ότι θα συμβάλλει στην επίλυση μιας σειράς προκλήσεων-προβλημάτων σχετιζομένων με τα κυρίαρχα αναπτυξιακά μοντέλα και ειδικότερα με την ενεργειακή παραγωγή και κατανάλωση. Στα πλαίσια της συμβολής αυτής η παρούσα διατριβή, παρουσιάζει ένα βασισμένο σε οντολογίες πλαίσιο μαθησιακού σχεδιασμού με εστίαση στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας. Μια οντολογία του τομέα της βιώσιμης ενέργειας και ένα εκπαιδευτικό μοντέλο σχεδιασμένο σε συμφωνία με ευρέως διαδεδομένα πρότυπα συναποτελούν το προτεινόμενο πλαίσιο, προκειμένου να αναιρεθεί η ασάφεια του όρου «βιώσιμη ανάπτυξη» και να ενισχυθεί η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης και διαμοιρασμού του μαθησιακού υλικού αντιστοίχως. Βασικός σκοπός του προτεινομένου πλαισίου είναι να τεθούν οι βάσεις για την ανάπτυξη ενός προγράμματος σπουδών για την ενέργεια και το περιβάλλον, που θα δώσει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να εξοικειωθούν με τα τρέχοντα επιτεύγματα στον τομέα της βιώσιμης ενέργε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Sustainable energy education is expected to contribute to the solution of a series of challenges – problems related generally with the dominant developmental models and particularly with the energy production and consumption. Within this contribution this dissertation presents an ontology-based framework for learning design, focusing on the domain of sustainable energy. An ontology of the sustainable energy domain and educational model designed in compliance with widespread standards constitute the proposed framework to disprove the vagueness of “sustainable development” and enhance reusability and shareability of learning material respectively. The aim of the proposed framework is to lay the foundations of an energy-environment curriculum that will enable teachers and students to familiarize themselves with the current developments in the area of sustainable energy and in this direction to be used for supporting discovery of Learning Objects (LOs), recommending about the selection of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44961
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44961
ND
44961
Εναλλακτικός τίτλος
Sustainable energy education: learning design framework using semantic web technologies
Συγγραφέας
Καρέτσος, Σωτήριος (Πατρώνυμο: Ελπιδοφόρος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Περιβάλλοντος. Τμήμα Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Χαραλαμπόπουλος Δίας
Ματσίνος Ιωάννης
Βούρος Γεώργιος
Τρούμπης Ανδρέας
Ματσούκας Χρήστος
Παπασαλούρος Ανδρέας
Νταραντούμης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Βιώσιμη ενέργεια; Μαθησιακός σχεδιασμός; Μαθησιακό αντικείμενο; Οντολογία; Σημασιολογικός ιστός; Σενάριο μάθησης; Εκπαίδευση για την βιώσιμη ανάπτυξη; Εκπαίδευση για την βιώσιμη ενέργεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 185 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)