Ψυχοδυναμική και ψυχομετρική διερεύνηση των μαθησιακών δυσκολιών και της σχολικής αποτυχίας

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια να διερευνηθεί μέσα από μια ψυχομετρική και ψυχοδυναμική οπτική το φαινόμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών και της σχολικής αποτυχίας. Ειδικότερα μελετήθηκε η συσχέτιση μιας σειράς παραγόντων, ατομικών, οικογενειακών, κοινωνικών και σχολικών με τις επιδόσεις των παιδιών στην κλίμακα νοημοσύνης Wechsler Intelligence Scale for Children-III (WISC-III). Επιμέρους στόχος της έρευνας ήταν η καταγραφή της παραγοντικής δομής της κλίμακας νοημοσύνης στα παιδιά που εμφανίζουν μαθησιακά προβλήματα. Η έρευνα αποτελεί μελέτη παρατήρησης, πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο του 2010 μέχρι τον Ιούνιο του 2016 και συνολικά συμμετείχαν 137 άτομα, 50 παιδιά και 87 γονείς οι οποίοι απευθύνθηκαν στην Υπηρεσία Παιδιού και Εφήβου, της Γ΄ Ψυχιατρικής κλινικής του Π.Γ.Ν.ΑΧΕΠΑ. Η ερευνητική διαδικασία περιλάμβανε 4 έως 6 συναντήσεις α) με το παιδί και το γονέα, β) με τους δυο γονείς και γ) ξεχωριστά με το παιδί. Τα δεδομένα από τους γονείς και το παιδί αντλήθηκαν μέσω κλινικώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research attempts to explore the phenomenon of Learning Disabilities and school failure through a psychometric and psychodynamic perspective. Primarily, the research examines the correlation between individual, family, social and school factors and children’s performance on the Wechsler Intelligence Scale for Children-III (WISC-III). A main objective of the research was to examine the factor structure of the intelligence scale in children with learning problems. The research is an observational study, conducted from October 2010 to June 2016 and the sample consisted of 137 participants, 50 children and 87 parents who addressed at the Child and Adolescent Service of the 3rdPsychiatric Clinic of the AHEPA Hospital. The research process consisted of 4 to 6 diagnostic sessions with a) the child and the parent, b) both parents and c) the child separately. The data was collected through clinical interviews with parents and children and the Greek version of the Wechsler Intelligen ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2021)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44775
ND
44775
Εναλλακτικός τίτλος
Psychodynamic and psychometric investigation of learning disabilities and school failure
Συγγραφέας
Αδάμ, Άννα του Γαβριήλ
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Νευροεπιστημών. Κλινική Γ' Ψυχιατρική Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ
Εξεταστική επιτροπή
Αμπατζόγλου Γρηγόριος
Ζηλίκης Ιωάννης
Παπαληγούρα Ζαΐρα
Ιεροδιακόνου - Μπένου Ιωάννα
Νηματούδης Ιωάννης
Τουρτούρας Χρήστος
Κιοσέογλου Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Μαθησιακές δυσκολίες; Ελληνική κλίμακα WISC-III; Παραγοντική ανάλυση; Οικογενειακοί παράγοντες; Δείκτης νοημοσύνης; Αναπτυξιακές καθυστερήσεις; Σχολική αποτυχία; Αιτιακές αποδόσεις γονιών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
263 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.