Άτομα με αναπηρία στο σύγχρονο εικονογραφημένο βιβλίο για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας

Περίληψη

ΠΕΡΙΛΗΨΗΤα τελευταία χρόνια στη χώρα μας ολοένα και περισσότερο εκδίδονται εικονογραφημένα με θέμα την αναπηρία. Διεθνώς, η εμφάνιση χαρακτήρων με αναπηρία σε λογοτεχνικά κείμενα ήταν συχνή πολύ νωρίτερα από ό,τι στην Ελλάδα, γι’ αυτό και η μελέτη των χαρακτήρων με αναπηρία στα λογοτεχνικά κείμενα έχει αρχίσει πριν από τη δεκαετία του ’60. Στην Ελλάδα οι σχετικές μελέτες είναι ελάχιστες και αποσπασματικές και γράφονται κυρίως την τελευταία δεκαετία.Η παρούσα διατριβή μελετά τους χαρακτήρες με αναπηρία στο εικονογραφημένο βιβλίο για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, στηριζόμενη στη Θεωρία του Φορμαλισμού, αξιοποιώντας όλες τις παραμέτρους, θέμα, σκηνικό, χαρακτήρες, πλοκή, τόνος/διάθεση, ύφος και αφήγηση. Με αυτόν τον τρόπο εστιάζει στους χαρακτήρες με αναπηρία από λογοτεχνική άποψη. Ως προς το θέμα εξ ορισμού μελετώνται τα βιβλία με προφανές θέμα την αναπηρία. Παράλληλα, εμφανίζονται και δευτερεύοντα θέματα όπως η αγάπη, η αλληλεγγύη, η συμπαράσταση, ο σεβασμός, η αυτοπεπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

ABSTRACTIn last few years, many books, dealing with disability issues have been published. Internationally, the occurrence of characters with disabilities in literary texts was common long before it was common Greece; hence, the study of characters with disabilities in literary texts began before the 1960s. In Greece, the relevant studies are minimal and fragmentary and were mainly written in the last decade.This dissertation studies characters with disabilities in the illustrated books for children in pre-school and early childhood education, based on the Theory of Formalism, and by utilizing the parameters: subject, scene, characters, plot, tone / mood, style and narrative. In this way, it focuses on characters with disabilities from a literary perspective. In terms of the subject, books specifically dealing with disability issues are were studied. At the same time, secondary issues appear, such as: love, solidarity, sympathy, respect, self-confidence, changes in stereotypes, etc.Sce ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44424
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44424
ND
44424
Εναλλακτικός τίτλος
Persons with disabilities in contemporary illustrated children's books for children in preschool and early primary education
Συγγραφέας
Κώτη Παπαντωνάκη, Δέσποινα του Ιωάννης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Ζώνιου- Σιδέρη Αθηνά
Κανατσούλη Μελπομένη
Παπαδάτος Ιωάννης
Γαβριηλίδου Σοφία
Πολίτης Δημήτριος
Τσιμπιδάκη Ασημίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Αναπηρία; Εικονογραφημένο; Φορμαλισμός; Περικείμενο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
342 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)