Η διαχείριση των εθνοπολιτισμικών ταυτοτήτων των εκπαιδευτικών στη σχέση τους με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας της μειονότητας της Θράκης: το παράδειγμα επεξεργασίας αφηγηματικών - λογοτεχνικών κειμένων στο Νηπιαγωγείο

Περίληψη

Στα πλαίσια της παρούσας διδακτορικής διατριβής επιχειρήσαμε να καταγράψουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών που δίδασκαν σε νηπιαγωγεία του Νομού Ροδόπης όπου φοιτούσαν παιδιά της μειονότητας, κατά το σχολικό έτος 2004-05, ως προς: α) την προσχολική εκπαίδευση της μειονότητας, β) την επεξεργασία αφηγηματικών κειμένων σε μια τάξη με αλλόγλωσσους ή δίγλωσσους μαθητές αλλά και γ) συνολικότερα την διαχείριση των διαφορετικών εθνοπολιτισμικών ταυτοτήτων στο νηπιαγωγείο. Ακόμη, παρατηρήσαμε και καταγράψαμε δραστηριότητες επεξεργασίας αφηγηματικών κειμένων που πραγματοποίησαν οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, με στόχο την ανάδειξη των εκπαιδευτικών τους πρακτικών, τη διαχείριση των ταυτοτήτων στην τάξη, και τέλος επιχειρήσαμε να εντοπίσουμε το είδος συσχέτισης ανάμεσα στις απόψεις και τις πρακτικές τους.Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε ήταν α) οι ερωτήσεις που αξιοποιήθηκαν στα πλαίσια της συνέντευξης με τους νηπιαγωγούς και β) ένα πλαίσιο ανάλυσης των δεδομένων που συλλέχθηκαν από την παρατ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis aims to record the opinions of the teachers that were working at thekindergarten schools of Rodopi and had minority students in their class during the schoolyear 2004-05, regarding the preschool education of the minority, the processing, andnarration of texts in the classroom and the way that they handle the different ethnoculturalidentities at school. We also observed and wrote down activities of processing, narratingtexts that were implemented by the teachers, aiming to highlight their educationalpractices, the way they handled the identities in the classroom, as well as the correlationbetween teachers’ opinions and their educational practices.The research tools that we used were made by us and involved questions that we made useof during interviewing the teachers and an analysis frame for our activity observationresults. The results of the interviews and the field observations were analyzed in aquantitative and quality way. Additionally, after teaming up the resul ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43277
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43277
ND
43277
Εναλλακτικός τίτλος
Handling the ethnocultural identities of teachers through their relation with preschool minority children of Trace: the example of processing επεξεργασίας narrating texts in kindergarten
Συγγραφέας
Τσιτάκη, Βηθλεέμ
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κουφάκη Παρασκευή
Ανδρούτσου Αλεξάνδρα
Σφυρόερα Μαρία
Μουμουλίδου Μαρία
Σαπουτζής Αντώνιος
Ιακωβίδου Σοφία
Μαυρομάτης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μειονότητα; Προσχολική εκπαίδευση; Γλώσσα; Επεξεργασία; Αφήγηση κειμένων; Εθνοπολιτισμική ταυτότητα; Εκπαιδευτικός αποκλεισμός; Αφομοιωτική λειτουργία; Εθνοκεντρισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
422 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)