Συνεισφορά των οξειδίων του αζώτου (NOx) στην αναγέννηση παγίδων αιθάλης κινητήρων diesel

Περίληψη

Η ανακάλυψη της συνεισφοράς του διοξειδίου του αζώτου στην αναγέννηση της παγίδας αιθάλης πριν μία δεκαετία περίπου έδωσε σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη συστημάτων που θα αξιοποιούσαν τη συνεισφορά αυτή σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Στο περιβάλλον αυτό, η εργασία αυτή, επιδιώκει να φωτίσει σημαντικές πτυχές του προβλήματος με τη βοήθεια στοχευμένων πειραματικών μετρήσεων αλλά και θεωρητικών διερευνήσεων με τη βοήθεια μαθηματικών μοντέλων προσομοίωσης. Με στόχο τη μελέτη της παραπάνω συμπεριφοράς, αναπτύσσονται / επεκτείνονται υπάρχοντα μοντέλα προσομοίωσης καταλυτικών μετατροπέων και αναγέννησης παγίδων, ενώ ο προσδιορισμός της κινητικής Arrhenius και η επαλήθευσή τους, επιτυγχάνεται με την ανάπτυξη ειδικής μεθοδολογίας και την αξιοποίηση στοχευμένων πειραματικών μετρήσεων. Η συνεισφορά των ΝΟ2 στην αναγέννηση της παγίδας προσομοιώνεται με ένα σχετικά απλοποιημένο σχήμα αντιδράσεων, συμβατό με τα αποτελέσματα της βιβλιογραφίας, αναφορικά προς την εξάρτηση του ρυθμού αντίδρασης απ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The diesel particulate filters technology has impressively advanced especially during the last years driven by the interest in the reduction of automobile particulate emissions. This work aims at studying the effect of NO2 as an active oxidation agent in the regeneration process of the soot accumulated in the particulate filter. The background of this work consists of three already existed computational tools (exhaust system heat transfer code, oxidation catalyst code and thermal regeneration particulate trap code), which are further developed to support specific design requirements. These tools are integrated in a full computational methodology, which allows a unified approach of the system "engine-exhaust system-oxidation catalyst-particulate trap".Regarding the chemistry of the soot-NO2 reaction in the particulate filter, the published chemical kinetics data are not sufficient to support mathematical modeling. For this reason, a relatively simplified reaction scheme is employed, con ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42373
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42373
ND
42373
Εναλλακτικός τίτλος
Contribution of NOx emissions to regeneration of diesel engine particulate traps
Συγγραφέας
Κανδύλας, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Πασχάλης)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ενεργειακός. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Πάττας Κωνσταντίνος
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Στουκίδης Μιχαήλ
Γούλας Απόστολος
Καράμπελας Αναστάσιος
Νυχάς Σταύρος
Κυριάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Αντιρρύπανση; Οξειδωτικός καταλύτης; Παγίδα αιθάλης; Αναγέννηση; Mοντελοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxii, 192 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)