Η παρατήρηση της διδακτικής πράξης ως εργαλείο για την ανάπτυξη των καθηγητών αγγλικής των ελληνικών δημόσιων σχολείων

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να εξετάσει εάν και σε ποιο βαθμό η παρατήρηση της διδακτικής πράξης μπορεί να βοηθήσει τους καθηγητές αγγλικών που εργάζονται στα ελληνικά δημόσια σχολεία να επιδιώξουν και να πετύχουν την ανάπτυξή τους. Επίσης, στοχεύει στο να κάνει μια πρόταση σχετικά με το πώς πρέπει να διαμορφωθεί η παρατήρηση της διδακτικής πράξης ως εργαλείο ανάπτυξης του εκπαιδευτικού ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των καθηγητών αγγλικών των ελληνικών δημόσιων σχολείων. Η συγκεκριμένη διατριβή περιελάμβανε δύο φάσεις έρευνας. Αρχικά, μέσα από ένα ερωτηματολόγιο διερευνήθηκαν οι απόψεις των Ελλήνων καθηγητών αγγλικών που εργάζονται σε δημόσια σχολεία πάνω στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και την παρατήρηση της διδακτικής πράξης, καταγράφηκαν οι προηγούμενες εμπειρίες παρατήρησης τους και ανιχνεύθηκαν οι προσδοκίες τους από την παρατήρηση της διδακτικής πράξης ως μέσο ανάπτυξης του εκπαιδευτικού. Με βάση τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών και το σχετικό θεωρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis aims to examine if and to what extent teacher observation may help the individual Greek state school EFL teacher undertake and realise their own development. It also intends to make a proposal on the way teacher observation should be shaped according to the needs and wishes of Greek state school EFL teachers in order to help them develop. This thesis involved two research phases. At first, there was a questionnaire administered to state school EFL teachers across the country which investigated their views on teacher development and teacher observation, their previous observation experiences as well as their expectations from a teacher observation attempt oriented at their development. On the basis of the teachers’ responses and on the ground established by the relevant theory (i.e. the theory on teacher development, on transformation of teacher beliefs and on teacher observation), a self-observation scheme, DSOS, was designed. DSOS constitutes a case-specific process realis ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42239
ND
42239
Εναλλακτικός τίτλος
Teacher observation as a tool for the development of greek state school EFL teachers
Συγγραφέας
Κωτσιομύτη, Μαρία του Σταύρος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Σηφάκης Νικόλαος
Καραβά Ευδοκία
Σουγάρη Αρετή-Μαρία
Κόκκος Αλέξιος
Μητσικοπούλου Βασιλική
Αλεξίου Θωμαή
Γρίβα Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παρατήρηση της διδακτικής πράξης; Ανάπτυξη του εκπαιδευτικού; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Επιμόρφωση; Καθηγητές της αγγλικής; Καθηγητές της αγγλικής ως ξένης γλώσσας; Μετασχηματισμός του εκπαιδευτικού; Πεποιθήσεις του εκπαιδευτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 233 σ.; Β' τόμος 326 σ.), πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.