Μαθηματικοποίηση των εξηγήσεων στο μάθημα των μαθηματικών: ο ρόλος των συμβόλων

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή μελετά τον τρόπο που θα μπορούσαν οι συμβολισμοί των κλασμάτων που χρησιμοποιούν οι μαθητές, να εντάσσονται σε μια διδακτική ακολουθία ώστε να προωθείται η οικοδόμηση μιας ώριμης αντίληψης του κλάσματος στη βάση των άτυπων παιδιών. Από γνωστικής και διδακτικής πλευράς τα κλάσματα συγκαταλέγονται στις πιο πολύπλοκες έννοιες του αναλυτικού προγράμματος του Δημοτικού Σχολείου. Παρά τις ερευνητικές προσπάθειες που έχουν γίνει, παραμένει μεγάλη η δυσαρέσκεια όσον αφορά τα επίπεδα κατανόησης του τρόπου που θα μπορούσαν οι μαθητές να στηριχτούν ώστε να κατασκευάσουν τα κλάσματα με ουσιαστικό τρόπο. Επομένως, κύριος σκοπός της διατριβής αποτελεί η συνεισφορά της στην κάλυψη αυτής της ανάγκης εστιάζοντας στη μελέτη του ρόλου των συμβολικών αναπαραστάσεων και της συμβολής τους στην ανάπτυξη κατανόησης των κλασμάτων. Η διατριβή τοποθετεί τη βαθιά κατανόηση των κλασμάτων στο πλαίσιο της αναλογικότητας και τα κεντρικά ερωτήματά της αφορούν στους σκοπούς μάθησης και στον σχεδι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral dissertation studies the way in which an instructional sequence could incorporate the fractional symbols used by students in order to promote the development of a mature fractional understanding based on children informal knowledge. Cognitively and didactically, fractions are among the most complex concepts of the elementary school curriculum. Despite research efforts, there is still great dissatisfaction with regard to the levels of understanding of how to support students, so that they construct fractions in a meaningful way. Therefore, the main purpose of the dissertation is to contribute to meeting this need by focusing on the study of the role of symbolic representations and their contribution to the understanding of fractions. The dissertation places the deep understanding of fractions in the context of proportionality and its central questions concern the learning objectives and the design of appropriate supportive learning tools to develop understanding of fraction ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41533
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41533
ND
41533
Εναλλακτικός τίτλος
Mathematization of the explanations in mathematics lesson: the role of symbols
Συγγραφέας
Σκαφτούρου, Ευφροσύνη του Εμμανουήλ
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπούφη Ανδρονίκη
Νάκας Αθανάσιος
Μπαραλής Γεώργιος
Βουδούρη Αγγελική
Βρεττός Ιωάννης
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Μπαμπάλης Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
προοδευτική μαθηματικοποίηση; διδασκαλία των κλασμάτων στο πλαίσιο της αναλογικότητας; το κλάσμα ως σχέση λόγου; το κλάσμα ως ρυθμός; Ρεαλιστική Θεωρία Μαθηματικής Εκπαίδευσης; Πλαίσιο Αναδυόμενης Οπτικής; Έρευνα σχεδιασμού; διδακτικό πείραμα σε τάξη; μονοπάτι ισοτεμαχισμού; μονοπάτι ανάλογων καταστάσεων; βελτίωση της ποιότητας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
1, iv, 146 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)