Εκπαιδευτικά συστήματα υποστήριξης αποφάσεων βασισμένα σε ψηφιακές ικανότητες σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα τοποθετείται υπό τη γενική ερευνητικήf="/eadd/browse?type=subject">Επιστημονικό πεδίο

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work is placed within the overarching research field of data-driven decision making for school leadership within ICT-supported school environments. The main Research Problem relates to providing a critical analysis and targeted enhancements of (a) the conceptualization / modelling and (b) existing practices, of data-driven decision making in schools and how educational data analytics methods and tools can support such practices. To approach the Research Problem, this work divided it in a set of Research Areas, which aim to define and/or model each parameter of the Problem, so as to propose methods and/or tools to address it. More specifically, this work stresses and attempts to address the need for (a) more holistic frameworks to conceptualize and model schools as ‘complex’ organizations having their own level of competence and hosting an ecosystem of inter-relating actors, (b) a better understanding of the specific tasks that school leaders are expected to perform within these co ...
περισσότερα
Εκπαιδευτικά συστήματα υποστήριξης αποφάσεων βασισμένα σε ψηφιακές ικανότητες σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα τοποθετείται υπό τη γενική ερευνητική.getElementById("myTabber"); // divs.tabber = new tabberObj({});

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα τοποθετείται υπό τη γενική ερευνητική περιοχή της Λήψης Αποφάσεων με βάση Δεδομένα για τη Σχολική Ηγεσία σε τεχνολογικά-υποστηριζόμενα σχολικά περιβάλλοντα. Το γενικό Ερευνητικό Πρόβλημα αφορά σε κριτική ανάλυση και εστιασμένες προεκτάσεις (α) της υπάρχουσας εννοιολογικής περιγραφής/μοντελοποίησης και (β) των υπαρχόντων πρακτικών σχετικά με τη λήψη αποφάσεων βασισμένων σε δεδομένα στις σχολικές μονάδες, και διερευνά το πως η περιοχή της Αναλυτικής εκπαιδευτικών δεδομένων μπορεί να υποστηρίξει αυτές τις πρακτικές. Για να προσεγγίσει την επίλυση του Ερευνητικού Ερωτήματος, η έρευνα το διαιρεί σε μια σειρά από Ερευνητικές Θεματικές που συνολικά στοχεύουν να ορίσουν ή/και μοντελοποιήσουν σαφώς τις παραμέτρους του Προβλήματος ώστε να οδηγήσουν στην πρόταση νέων μεθόδων ή/και εργαλείων προς αντιμετώπισή του. Συγκεκριμένα, οι Ερευνητικές Θεματικές αναδεικνύουν και επιχειρούν να καλύψουν την ανάγκη για (α) πιο ολιστικά εννοιολογικά πλαίσια ορισμού και μοντελοποίησης των σχολικ ...περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work is placed within the overarching research field of data-driven decision making for school leadership within ICT-supported school environments. The main Research Problem relates to providing a critical analysis and targeted enhancements of (a) the conceptualization / modelling and (b) existing practices, of data-driven decision making in schools and how educational data analytics methods and tools can support such practices. To approach the Research Problem, this work divided it in a set of Research Areas, which aim to define and/or model each parameter of the Problem, so as to propose methods and/or tools to address it. More specifically, this work stresses and attempts to address the need for (a) more holistic frameworks to conceptualize and model schools as ‘complex’ organizations having their own level of competence and hosting an ecosystem of inter-relating actors, (b) a better understanding of the specific tasks that school leaders are expected to perform within these co ...
περισσότερα
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
"Εκπαιδευτικά συστήματα υποστήριξης αποφάσεων βασισμένα σε ψηφιακές ικανότητες σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών"
Πληκτρολογήστε το κείμενο της εικόνας!