Προσδιορισμός της βέλτιστης θέσης πρόσδεσης και σχεδιασμός κίνησης αυτονόμου υποβρύχιου οχήματος φέροντος ρομποτικό βραχίονα (IAUV) για την εκτέλεση υποθαλάσσιων χειρισμών

Περίληψη

Η πρόοδος στη βιομηχανία υδρογονανθράκων ωθεί τα όρια των νέων εγκαταστάσεων εξόρυξης σε ολοένα και μεγαλύτερα βάθη. Νέα πεδία ανακαλύπτονται, ενώ νέες τεχνικές εκμετάλλευσης ιδρυτών θα αρχίσουν να αναπτύσσονται στο προσεχές μέλλον. Οι παραπάνω εξελίξεις έχουν σαν αποτέλεσμα την συνεχή αύξηση του αριθμού των υποθαλάσσιων εγκαταστάσεων οι οποίες απαιτούν τακτική παρακολούθηση και συντήρηση, που είναι και η κύρια αιτία της συνεχούς ανάπτυξης του πεδίου των Μη-επανδρωμένων Υποθαλάσσιων Οχημάτων (Unmanned underwater vehicles, UUV). Σήμερα η πλειοψηφία των UUV που χρησιμοποιούνται για υποθαλάσσιους χειρισμούς είναι Τηλεχειριζόμενα Υποθαλάσσια Οχήματα (Remotely operated vehicles, ROV) που απαιτούν αντίστοιχο όχημα υποστήριξης στην επιφάνεια και πεπειραμένους χειριστές καθώς αυτά επιχειρούν. Για την ελαχιστοποίηση του κόστους των συγκεκριμένων εργασιών και του χρόνου αποστολής αναπτύσσεται μια τάση αυτοματοποίησης των αποστολών ROV αφήνοντας στον χειριστή έναν ρόλο επιβλέποντα. Επιπλέον η ανά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Current developments on the hydrocarbon industry push the limits of new installations to even greater depths. New fields are being discovered, whereas new hydrate exploitation techniques will start to develop in the near future. As a result, a constant increase on the number of the underwater installations that require constant monitoring and maintenance is observed. This leads to an increasing interest on further development of methods and techniques for unmanned underwater vehicles (UUV). The majority of today’s UUV that are being used to conduct underwater operations are remotely tele-operated vehicles (ROV) that require a support vessel and experienced pilot during an operation. Towards the minimization of the overall cost of the mission, a trend has been developed studying autonomous ROV operation leaving the pilot a supervisory role. Furthermore the development of intervention autonomous underwater vehicles (IAUV) depends on the development of new methods and techniques for auton ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39944
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39944
ND
39944
Εναλλακτικός τίτλος
Determination of the optimum docking pose and motion planning for intervention autonomous underwater vehicles (IAUV) to perform underwater manipulation tasks
Συγγραφέας
Σωτηρόπουλος, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Ασπράγκαθος Νικόλαος
Τζες Αντώνιος
Ανδρίτσος Φοίβος
Χούσος Ευθύμιος
Δέντσορας Αργύρης
Βραχάτης Μιχαήλ
Πέτρου Λουκάς
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Ρομποτική; Αυτόνομα υποθαλάσσια οχήματα; Επιδέξιος χειρισμός; Νευρωνικά δίκτυα; Γενετικοί αλγόριθμοι; Σχεδιασμός κίνησης; Αυτόνομη πρόσδεση; Παράλληλος υπολογισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
201 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)