Παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών και κοινωνικός αποκλεισμός: συγκριτική μελέτη σε μαθητές δημοτικού σχολείου που προέρχονται από μονογονεϊκές και πυρηνικές οικογένειες

Περίληψη

Παρά το γεγονός ότι η σχετική έρευνα και βιβλιογραφία επισημαίνουν το ζήτημα του κοινωνικού αποκλεισμού των παιδιών από μονογονεϊκές οικογένειες, ωστόσο, δεν έχει διεξαχθεί επαρκώς στη χώρα μας μία πολύπλευρη, όσον αφορά τους τομείς της ζωής, και σε βάθος διερεύνηση του θέματος που σχετίζεται με τον κοινωνικό αποκλεισμό των παιδιών δημοτικού σχολείου των οικογενειών αυτών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη του βαθμού στον οποίο βιώνουν κοινωνικό αποκλεισμό τα παιδιά των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου από μονογονεϊκές οικογένειες συγκριτικά με τους/τις συμμαθητές/τριές τους από πυρηνικές οικογένειες. Στην έρευνα συμμετείχαν εκατό (100) παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών και εκατό (100) παιδιά πυρηνικών οικογενειών που φοιτούσαν κατά το σχολικό έτος 2014-2015 σε δημοτικά σχολεία του νομού Αττικής. Συμμετείχαν επίσης εκατό (100) μονογονείς, οι οποίοι είχαν την επιμέλεια των παιδιών τους, εκατό (100) γονείς πυρηνικών οικογενειών και εκατό (100) δάσκαλοι/δασκάλες. Για ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Despite the fact that relevant research and literature highlight the social exclusion of children of single-parent families, however, a versatile -in terms of life sectors- and in depth research of the issue related to the social exclusion of primary school children of such families, has not been adequately carried out in our country. The purpose of the research is to study the extent to which children of single-parent families experience social exclusion in 4th, 5th and 6th grade of primary school when compared to their classmates from nuclear families. The research subjects were a hundred (100) children from single-parent families and a hundred (100) children from nuclear families, attending primary schools in the Attica region, during the academic year 2014-2015. Additionally, a hundred (100) single parents, a hundred (100) parents of nuclear families and a hundred (100) teachers were researched. In order to achieve the purpose and objectives of the research in terms of data coll ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39520
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39520
ND
39520
Εναλλακτικός τίτλος
Children of single-parent families and social exclusion: a comparative study on primary school students of single-parent and nuclear families
Συγγραφέας
Κιρκιγιάννη, Φωτεινή του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Μπαμπάλης Θωμάς
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Βρεττός Ιωάννης
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία-Ηρώ
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικός αποκλεισμός; Παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών; Παιδιά πυρηνικών οικογενειών; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
L, 732 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)