Οι επιπτώσεις του διαζυγίου στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών 8-12 ετών

Περίληψη

Εισαγωγή: Το διαζύγιο αποτελεί αναμφισβήτητα ένα ζήτημα που δημιουργεί αρνητικές συνέπειες στα παιδιά, τόσο στην εξέλιξη του ψυχικού τους κόσμου, όσο και στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς τους. Σκοπός: Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η διερεύνηση των επιπτώσεων του διαζυγίου στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών 8 – 12 ετών και η σύγκριση των παιδιών των διαζευγμένων οικογενειών με τα παιδιά των ακέραιων οικογενειών. Μέθοδος: Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν 600 μαθητές και 208 δάσκαλοι. Για την επιλογή του δείγματος προτιμήθηκε η συνδυαστική μέθοδος της Απλής Τυχαίας Δειγματοληψίας και της Ποσοστιαίας Δειγματοληψίας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο Teacher’s Report Form (TRF) του T. Achenbach, το ερωτηματολόγιο Youth Self Report (YSR) του T. Achenbach, το ερωτηματολόγιο αυτό-περιγραφής Social Skills Inventory του R. Riggio (1986), το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της κοινωνικής συμπεριφοράς (School Social Behavior Scale) των μαθητών από ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: Divorce is undoubtedly a condition with negative consequences for children, in respect to both their sentimental world and their conduct. Purpose: This paper aims to investigate the impact of divorce on the psychological and social development of children aged 8-12 and to compare children of divorced parents with those of non-divorced (integral families). Method: 600 students and 208 teachers made up the sample of the present dissertation. The method of simple random sampling and Quota Sampling was used in selecting the subjects of the study.The following tools were used: • T. Achenbach’s Teacher’s Report Form (TRF) and Youth Self Report (YSR) questionnaires • R. Riggio’s (1986) Social Skills Inventory questionnaire of auto-description , students’ evaluation by their teachers, questionnaire of social behavior (School Social Behavior Scale) • Merrell’s (1993a) personal questionnaires, one for children and another for teachers. Results: Children of divorc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26278
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26278
ND
26278
Εναλλακτικός τίτλος
The implications of divorce on psychosociological development of children aged 8-12 years old
Συγγραφέας
Βερέμης, Γεώργιος του Δημήτριος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Βιτσιλάκη Χρυσή
Τσαμπαρλή Αναστασία
Γουβιάς Διονύσιος
Πετρογιάννης Κωνσταντίνος
Κορώσης Κωνσταντίνος
Τάνταρος Σπυρίδων
Παπαηλιού Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Διαζύγιο; Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη; Παιδιά 8-12 ετών; Σχολική επίδοση; Ψυχοκοινωνικές θεωρίες - Διαζύγιο; Οικογένεια, Χαρακτηριστικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)