Ο τομέας των οδικών μεταφορών και η ενεργειακή μετάβαση: συσχέτιση τεχνολογικών, οικονομικών και πολιτικών παραμέτρων με χρήση υπολογιστικών μεθόδων

Περίληψη

Η διατριβή έχει ως στόχο την ανάλυση του τομέα των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα εξετάζοντας τη μετάβασή του στη νέα ενεργειακή πραγματικότητα χαμηλών εκπομπών CO2. Μελετάται η συσχέτιση τεχνολογικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών παραμέτρων με χρήση υπολογιστικών μεθόδων.Aναπτύσσονται δύο μοντέλα αξιολόγησης με τη μέθοδο της Αναλυτικής Ιεραρχικής Διαδικασίας. Το πρώτο μοντέλο αξιολογεί καύσιμα και τεχνολογίες σε σχέση με οικονομικά κριτήρια (κόστος εφαρμογής, κόστος ωρίμανσης τεχνολογίας και κόστος παραγωγής ενέργειας) και πολιτικά κριτήρια (εκπομπών CO2, ενεργειακή ασφάλεια, δημιουργία απασχόλησης και κοινωνικός πλούτος). Ακολούθως, αναπτύσσεται δεύτερο μοντέλο για την αξιολόγηση σεναρίων καυσίμων επόμενης γενιάς που προέρχονται από βιομάζα σε σχέση με τεχνολογικά κριτήρια (τεχνολογική ωριμότητα και διαθεσιμότητα υποδομών), οικονομικά κριτήρια (κόστος παραγωγής ενέργειας, κόστος επένδυσης, κόστος υποδομών, κόστος εφαρμογής και κόστος ωρίμανσης τεχνολογίας), κοινωνικά κριτήρια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis analyses the Greek road transport and discusses its transition in low carbon emissions energy. Technical, economic, social and political parameters are correlated using computational methods. Two evaluation models are developed using Analytic Hierarchy Process. The first model evaluates fuels and technologies in the Greek transport sector related to economic criteria (implementation cost, technology maturity cost and cost of energy) and policy criteria (CO2 emissions, energy security, employment and social welfare). Analytic Hierarchy Process is modeled using the Expert Choice software. Various scenarios results are discussed. The second model evaluates next generation biomass derived fuels for the transport sector related to technical criteria (technology maturity, infrastructure availability), economic criteria (production cost, investment cost and infrastructure cost), social criteria (public acceptance and food competitiveness) and policy criteria (job creation, energy ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2019)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39450
Εναλλακτικός τίτλος
Road transport sector and energy shift: technological, economic and policy parameters correlation using computational methods
Συγγραφέας
Τσίτα, Αικατερίνη Γεώργιος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Πηλαβάκης Πέτρος
Μπακιρτζής Αναστάσιος
Παπαδόπουλος Άγις
Μπακούρος Ιωάννης
Θεοδουλίδης Θεόδωρος
Σκόδρας Γεώργιος
Μαρνέλλος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Οδικές μεταφορές; Βιοκαύσιμα επόμενης γενιάς; Αναλυτική Ιεραρχική Διαδικασία (ΑΗΡ); Σενάρια διείσδυσης καυσίμων; Ενεργειακή ασφάλεια; Υπολογιστικές μεθόδους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
176 σ., πιν., σχημ., γραφ.