Ο τομέας των οδικών μεταφορών και η ενεργειακή μετάβαση: συσχέτιση τεχνολογικών, οικονομικών και πολιτικών παραμέτρων με χρήση υπολογιστικών μεθόδων

Περίληψη

Η διατριβή έχει ως στόχο την ανάλυση του τομέα των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα εξετάζοντας τη μετάβασή του στη νέα ενεργειακή πραγματικότητα χαμηλών εκπομπών CO2. Μελετάται η συσχέτιση τεχνολογικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών παραμέτρων με χρήση υπολογιστικών μεθόδων.Aναπτύσσονται δύο μοντέλα αξιολόγησης με τη μέθοδο της Αναλυτικής Ιεραρχικής Διαδικασίας. Το πρώτο μοντέλο αξιολογεί καύσιμα και τεχνολογίες σε σχέση με οικονομικά κριτήρια (κόστος εφαρμογής, κόστος ωρίμανσης τεχνολογίας και κόστος παραγωγής ενέργειας) και πολιτικά κριτήρια (εκπομπών CO2, ενεργειακή ασφάλεια, δημιουργία απασχόλησης και κοινωνικός πλούτος). Ακολούθως, αναπτύσσεται δεύτερο μοντέλο για την αξιολόγηση σεναρίων καυσίμων επόμενης γενιάς που προέρχονται από βιομάζα σε σχέση με τεχνολογικά κριτήρια (τεχνολογική ωριμότητα και διαθεσιμότητα υποδομών), οικονομικά κριτήρια (κόστος παραγωγής ενέργειας, κόστος επένδυσης, κόστος υποδομών, κόστος εφαρμογής και κόστος ωρίμανσης τεχνολογίας), κοινωνικά κριτήρια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis analyses the Greek road transport and discusses its transition in low carbon emissions energy. Technical, economic, social and political parameters are correlated using computational methods. Two evaluation models are developed using Analytic Hierarchy Process. The first model evaluates fuels and technologies in the Greek transport sector related to economic criteria (implementation cost, technology maturity cost and cost of energy) and policy criteria (CO2 emissions, energy security, employment and social welfare). Analytic Hierarchy Process is modeled using the Expert Choice software. Various scenarios results are discussed. The second model evaluates next generation biomass derived fuels for the transport sector related to technical criteria (technology maturity, infrastructure availability), economic criteria (production cost, investment cost and infrastructure cost), social criteria (public acceptance and food competitiveness) and policy criteria (job creation, energy ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39450
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39450
ND
39450
Εναλλακτικός τίτλος
Road transport sector and energy shift: technological, economic and policy parameters correlation using computational methods
Συγγραφέας
Τσίτα, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Πηλαβάκης Πέτρος
Μπακιρτζής Αναστάσιος
Παπαδόπουλος Άγις
Μπακούρος Ιωάννης
Θεοδουλίδης Θεόδωρος
Σκόδρας Γεώργιος
Μαρνέλλος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Οδικές μεταφορές; Βιοκαύσιμα επόμενης γενιάς; Αναλυτική Ιεραρχική Διαδικασία (ΑΗΡ); Σενάρια διείσδυσης καυσίμων; Ενεργειακή ασφάλεια; Υπολογιστικές μεθόδους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
176 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)