Μελέτη της επίδρασης των τηλεοπτικών διαφημίσεων τροφίμων στις διατροφικές επιλογές παιδιών και συσχέτιση με την κατάσταση της στοματικής τους υγείας

Περίληψη

Μελέτη #1. Σκοπός: Διερεύνηση των τηλεοπτικών διαφημίσεων τροφίμων που απευθύνονται στα παιδιά, με έμφαση στα τρόφιμα που είναι δυνητικά επιβλαβή για τα δόντια. Μέθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε ψηφιακή εγγραφή προγραμμάτων από 6 τηλεοπτικά κανάλια σε ώρες υψηλής παιδικής τηλεθέασης την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου 2010(166,7 ώρες). Οι διαφημίσεις που περιελάμβανε το υλικό κωδικοποιήθηκαν ανάλογα με την ημέρα εκπομπής, το είδος του προγράμματος, το διαφημιζόμενο είδος και την χρήση τεσσάρων τεχνικών μάρκετινγκ. Τα τρόφιμα χωρίστηκαν σε δυνητικά επιβλαβή και σχετικά ασφαλή για τα δόντια, με βάση την περιεκτικότητά τους σε σάκχαρα και οξέα. Αποτελέσματα: Οι διαφημίσεις τροφίμων είχαν μέση συχνότητα 8,0/ώρα και ήταν συχνότερες τα σαββατοκύριακα και κατά τη διάρκεια των παιδικών προγραμμάτων (p<0.05). 44,7% αυτών αφορούσαν δυνητικά επιβλαβή για τα δόντια τρόφιμα και 15,0% χρησιμοποιούσαν τουλάχιστον μια τεχνική μάρκετινγκ. Οι διαφημίσεις των επιβλαβών για τα δόντια τροφίμων ήταν περισσότερο πιθανό ν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Study #1Objectives: To investigate the extent and nature of food advertising to children on Greek television, focusing on the potential harmful effect of the foods advertised on oral health. Methods: Advertisements broadcast on six TV-channels during children’s peak viewing times within the period May-June 2010 were recorded (166.7 hours). Each advertisement was coded according to: day, type of program in which the ad appeared, type of product advertised and the use of promotional techniques. Foods were subdivided according to their sugar and/or acid content as potentially harmful and non-harmful to teeth. Results: Food advertisements had an average frequency of 8.0ads/hour during children’s peak viewing times, and higher frequency on weekends and during children focused programs (p<0.05). 44.7% of these deemed to be potentially harmful to teeth, and 15.0% used at least one of the assessed promotional techniques. The advertisements for foods potentially harmful for teeth were more like ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39255
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39255
ND
39255
Εναλλακτικός τίτλος
The effects of television advertisements for foods on children’s dietary choices, in relation with their oral health status
Συγγραφέας
Γάτου, Ταρσίτσα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Οδοντιατρικής. Τομέας Κοινωνικής Οδοντιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Μαμάη-Χωματά Ελένη
Κωλέτση-Κουνάρη Χαριτίνη
Πολυχρονοπούλου Αργυρώ
Καββαδία Αικατερίνη
Γκιζάνη Σωτηρία
Παπαϊωάννου Βασίλειος
Βασιλόπουλος Σπυρίδων
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Διαφημίσεις τροφίμων; Οδοντική τερηδόνα; Διατροφική συμπεριφορά; Παιδιά σχολικής ηλικίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 185 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)