Ανάπτυξη μοντέλου συνεργατικού ηλεκτρονικού εμπορίου για την υποστήριξη δικτύων πολύ μικρών επιχειρήσεων

Περίληψη

Η παρούσα Διατριβή αποσκοπεί στην ενίσχυση των πολύ μικρών Ελληνικών επιχειρήσεων, μέσω της διαμόρφωσης ενός μοντέλου διαδικτυακής διεπιχειρησιακής συνεργασίας. Ως τελικός στόχος της Διατριβής, προσδιορίζεται η ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου μιας συνεργατικής ηλεκτρονικής αγοράς επιχείρησης προς επιχείρηση, η οποία να εστιάζει στην υποστήριξη των αναγκών συνεργασίας των πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων. Για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου χρησιμοποιείται η μεθοδολογία των Osterwalder and Pigneur (2010) και πιο συγκεκριμένα, ο καμβάς του επιχειρηματικού μοντέλου, το μοτίβο της πολύπλευρης πλατφόρμας και η τεχνική σχεδιασμού με την οπτική των πελατών. Μεθοδολογικά, η συμπλήρωση των απαιτούμενων συστατικών του επιχειρηματικού μοντέλου πραγματοποιείται μέσω της στατιστικής επεξεργασίας των δεδομένων που αντλήθηκαν από ένα δείγμα 235 πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων με ηλεκτρονικό κατάστημα. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων οδήγησαν στη διαμόρφωση δύο εναλλακτικών επιχειρη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis aims to assist very small Greek firms, by proposing a model of Internet business collaboration. The specific objective of the study is to formulate the business model of a collaborative B2B marketplace, focusing on the explicit needs of micro-sized trading firms. In order to develop the business model, the research adopts a subset of Osterwalder and Pigneur (2010) methodology, including the business model canvas, the multi-side platform pattern and the customer insights design technique. Aligning to customer insights design technique, a survey was carried out and the data collected from 235 e-shops were submitted to a sequence of multivariate statistical methods. The overall analysis resulted to two alternative business models, which were evaluated in order to select the most viable one. The thesis concludes to the proposition of a procurement platform providing different bundles of collaborative services, each of which targets a different (very small) business type.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38656
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38656
ND
38656
Εναλλακτικός τίτλος
Formulation of an electronic commerce business model aiming to support networks of very small enterprises
Συγγραφέας
Κατημερτζόγλου, Πέτρος (Πατρώνυμο: Κυριάκος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας
Εξεταστική επιτροπή
Παναγιώτου Νικόλαος
Λεώπουλος Βρασίδας
Μαρμαράς Νικόλαος
Τατσιόπουλος Ηλίας
Πόνης Σταύρος
Λαγοδήμος Αθανάσιος
Ιωάννου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Πολύ μικρές επιχειρήσεις; συνεργατικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Επιχειρηματικά μοντέλα; Ηλεκτρονικές αγορές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xl, 582σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)