Η διδασκαλία συγκρουσιακών θεμάτων στο μάθημα της ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εντάσσεται στον κλάδο της Διδακτικής της Ιστορίας. Στο πρώτο της μέρος παρουσιάζονται οι εξελίξεις και τα βασικά ερωτήματα της επιστήμης της Ιστορίας, οι ιστοριογραφικές σχολές, όπως αυτές διαμορφώθηκαν με την πάροδο του χρόνου και η προβληματική που διατυπώθηκε για το μάθημα της Ιστορίας, καθώς και τα βασικά ζητήματα της Διδακτικής της Ιστορίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται όλη η προβληματική για τη διδασκαλία «συγκρουσιακών θεμάτων» στο μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία αφορά τον ορισμό της έννοιας «συγκρουσιακά θέματα», τα οφέλη που προκύπτουν από τη διδασκαλία τους, τις προϋποθέσεις της διδασκαλίας, αλλά και τις στρατηγικές διδασκαλίας τους. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη των απόψεων των εκπαιδευτικών ως προς τη διδασκαλία «συγκρουσιακών θεμάτων» στο μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτής της διατριβής πραγματοποιήθηκε έρευνα, προκειμένου να καταγραφούν και να μελετηθούν οι απόψεις των εκπα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation is a part of the field of History Didactics. In the first part are presented the development and the basic questions of the History, the Historiographies, as they are formed during the years, the problematic of the discipline of History in the school, as well the basic issues of the History Didactics. Moreover, it's presented the whole problematic for the teaching of "controversial issues" in the History in Secondary Education concerning the definition of the concept "controversial issues", the benefits from their teaching, the prerequisites, but also the strategies for their teaching. The aim of the present thesis is the investigation of the opinions of the teachers as regard as the teaching of the "controversial issues" in the History in the Secondary Education. Within the framework of this project, a survey was conducted in order to be investigated and be profiled the opinions of the teachers for the teaching of "controversial issues" in History. The subj ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38138
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38138
ND
38138
Εναλλακτικός τίτλος
The teaching of controversial issues in history in the secondary schools
Συγγραφέας
Κογκούλη, Πελαγία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Κόκκινος Γεώργιος
Μπονίδης Κυριάκος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Κεσίδου Αναστασία
Φούκας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συγκρουσιακά θέματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
205 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)