Ανάπτυξη και διερεύνηση μοντέλων για τη διδασκαλία του κύκλου του νερού στη φύση

Περίληψη

Η συστημική σκέψη είναι μια μεθοδολογία για την οπτικοποίηση σχέσεων μέσα σε σύνθετα συστήματα, που οδηγεί στην κατανόηση της συμπεριφοράς του συνολικού συστήματος. Τα συστήματα θεωρούνται μια σημαντική έννοια, περιγράφουν την μεγάλη εικόνα των επιστημονικών εννοιών και μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ως ένα πλαίσιο, για την εκμάθηση επιστημονικών εννοιών και αρχών. Σύμφωνα με όσα προβλέπει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) οι έννοιες “αλληλεπίδραση” και “σύστημα” αποτελούν κορυφαίες διαθεματικές έννοιες που πρέπει να διδαχθούν. Στα πλαίσια της παρούσας διατριβής καταρχήν ανιχνεύθηκαν, μέσω ερωτηματολογίου και συνέντευξης, οι αντιλήψεις φοιτητών/τριών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. στις έννοιες του συστήματος, του επιστημονικού μοντέλου και του κύκλου του νερού στη φύση. Στη συνέχεια σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε μία καινοτομική διδακτική παρέμβαση, εν είδη διδακτικής σειράς, για τη διδασκαλία του κύκλου του νερού ως σύστημα. Ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

System’s thinking is a methodology for the visualization of relationships within complex systems, leading to the understanding of the behavior of the overall system. The systems are an important concept, describe the big picture of scientific concepts and can be used as a framework for learning of scientific concepts and principles. In accordance with provisions of the Interdisciplinary Curriculum Framework for primary education concepts like "interaction" and "system" are leading interdisciplinary concepts which must to be taught. Within the framework of this thesis firstly detected through a questionnaire and interview, the perceptions of student’s of the Department of Primary Education of the Aristotle University of Thessaloniki, on the concepts of the system, of scientific model and of the water cycle in nature. Then, an innovative teaching intervention was designed and implemented, for teaching the water cycle as system. Students engaged in transformation activities of a conceptua ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37941
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37941
ND
37941
Εναλλακτικός τίτλος
Development and research of models in the teaching of water cycle
Συγγραφέας
Ρέλλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Λαμπρινός Νικόλαος
Ψύλλος Δημήτριος
Κατσίκης Απόστολος
Κλωνάρη Αικατερίνη
Γαλάνη Αποστολία
Τρέσσου Ευαγγελία
Σέρογλου Φανή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συστημική σκέψη; Επιστημονικά μοντέλα φυσικών επιστημών; Κύκλος νερού; Διαγράμματα Cld
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
263 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)