Η αποτελεσματικότητα της ρητής ή υπόρητης διδασκαλίας της προφοράς σε Έλληνες μαθητές της αγγλικής: η περίπτωση της κατάκτησης των αγγλικών φωνηέντων

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Previous research on second language phonological acquisition has shown that mastery of the L2 phonological system constitutes a challenging task for L2 learners. Several parametres have been suggested to constrain pronunciation accuracy, such as, interference from speakers’ mother tongue, learners’ age, quality and quantity of exposure to the target language, as well as motivation, attitude and other social and psychological factors. However, research on pronunciation teaching and its potential effectiveness on learners’ L2 phonological development has been quite limited, especially in foreign language contexts.The main aim of the present thesis is to investigate the production of English vowels by Greek learners of English and the effectiveness of explicit vs. implicit pronunciation instruction within a foreign language setting. To this end, three groups of speakers aged 9 and 15 years old were examined; i.e. two experimental groups, one which received explicit pronunciation tuition ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37929
ND
37929
Εναλλακτικός τίτλος
The effectiveness of explicit or Implicit pronunciation teaching to Greek learners of english: the case of acquisition of english vowels
Συγγραφέας
Παπαχρήστου, Βάια Γεώργιος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Νικολαΐδου Αικατερίνη
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Νάκας Χρήστος
Μπαλτατζάνη Μαρία
Παπαζαχαρίου Δημήτριος
Σηφάκης Νικόλαος
Σουγάρη Αρετή-Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Φωνητική; Φωνολογική κατάκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας; Ρητή-υπόρητη διδασκαλία προφοράς; Παραγωγή φωνηέντων; Ελληνική-Αγγλική διαγλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
302 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.