Ελεύθερη παραγωγή προφορικού λόγου ως στόχος διδασκαλίας κιαι αξιολόγησης: διδακτική, κατασκευή τεστ και αξιολόγηση τεστ

Περίληψη

Στο παρόν έργο ερευνάται το θέμα της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου στην ξένη γλώσσα τόσο όταν αυτή αποτελεί στόχο διδασκαλίας όσο και όταν ορίζεται ως στόχος αξιολόγησης.Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας προτείνω ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας και κατασκευάζω ένα ανεπίσημο τεστ για την αξιολόγηση της παραγωγής προφορικού λόγου. Για την κατασκευή αυτού του τεστ λαμβάνονται υπόψη η κλασική θεωρία του τεστ και αρχές της διδακτικής που προτείνονται από τη θεωρία του Κονστρουκτιβισμού, αρχές πολύ σημαντικές για να είναι το τεστ φιλικό προς τους υποψηφίους. Για να μπορούν οι υποψήφιοι να προετοιμαστούν για ένα τέτοιο τεστ, προτείνω στην πορεία της έρευνας ένα διδακτικό μοντέλο, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η προώθηση της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου στο μάθημα της ξένης γλώσσας από την οπτική γωνία του Κονστρουκτιβισμού. Ορισμένες σημαντικές αρχές του διδακτικού μοντέλου είναι η επιλογή θεματικών περιοχών από τους μαθητές, η γνωριμία του μαθητή και ο σεβασμός της προσωπικότητάς ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Gegenstand dieser Arbeit ist die Erforschung des freien Sprechens als Lehr- und Testziel.Im Rahmen dieser Erforschung wird ein Modell zum Testen mündlicher Kompetenz entwickelt und ein informeller Test mündlicher Kompetenz konstruiert. Für die Entwicklung dieses Tests werden Dimensionen der Testkonstruktion, sowie auch Prinzipien der konstruktivistischen Didaktik berücksichtigt. Die Berücksichtigung dieser Prinzipien ist von großer Bedeutung, so dass der entwickelte Test kandidatenfreundlich ist. Damit sich die Lerner auf so einen Test vorbereiten können, schlage ich in dieser Arbeit auch ein didaktisches Modell vor, im Mittelpunkt dessen die Förderung des freien Sprechens im Fremdsprachenunterricht aus konstruktivistischer Sicht steht. Einige wichtige Prinzipien des neuen didaktischen Modells sind die Themenauswahl von den Lernern, das Kennenlernen der Lerner und die Berücksichtigung ihrer Persönlichkeit, die Evaluation des Lernprozesses und des Lernerfolgs durch die Lerner und die Ev ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38737
ND
38737
Εναλλακτικός τίτλος
Freies sprechen als lehr- und testziel: didaktisierung, testentwicklung und testbeurteilung
Συγγραφέας
Κοντομήτρου, Αθανασία Γεώργιος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βηδενμαϊερ Δάφνη
Μητραλέξη Αικατερίνη
Μπαλάση Ευδοκία
Μπατσαλιά Φρειδερίκη
Παπαδοπούλου Όλγα
Πόρτζ Ρενάτε
Χρύσου Μάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Προφορικός λόγος; Διδακτική; Αξιολόγηση; Κατασκευή τέστ; Διδακτικό μοντέλο; Μοντέλο αξιολόγησης προφορικού λόγου; Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γερμανικά
Άλλα στοιχεία
483 σ., εικ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα