Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη σχετική με τη φυσική προσωπική επιστημολογία και τη μάθηση της φυσικής

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνάται η σχέση ανάμεσα στη προσωπική επιστημολογία αναφορικά με τη φυσική και τη μάθηση της φυσικής που προϋποθέτει εννοιολογική αλλαγή. Η προσωπική επιστημολογία προσεγγίζεται ως ένα πολυδιάστατο, αλλά σχετικά συνεκτικό, σύνολο πεποιθήσεων, αναφορικά με τη φύση της γνώσης και του γνωρίζειν. Παράλληλα, η εννοιολογική αλλαγή στη μάθηση της φυσικής θεωρείται μια αργή και σταδιακή διαδικασία που αφορά στη ριζική αναδιοργάνωση της προϋπάρχουσας γνώσης και δεν λαμβάνει αποκλειστικά χώρα στο μυαλό του μαθητή ή της μαθήτριας, αλλά επηρεάζεται ισχυρά από το κοινωνικό-πολιτισμικό περιβάλλον. Η κύρια υπόθεση της έρευνας είναι ότι οι προσωπικές πεποιθήσεις, αναφορικά με τη φύση της γνώσης και του γνωρίζειν, μπορούν να εμποδίσουν ή να διευκολύνουν, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, την εννοιολογική αλλαγή, επηρεάζοντας τόσο το είδος των πληροφοριών που επιλέγονται από το φυσικό και κοινωνικό-πολιτισμικό περιβάλλον, όσο και τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύονται αυτές οι πληροφορίες. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis investigates the relationship between physics-related personal epistemology and conceptual change in physics learning. Personal epistemology is approached as a multidimensional but relatively coherent set of beliefs, regarding the nature of knowledge and knowing. On the other hand, conceptual change is approached as a slow and gradual process of radical restructuring of prior knowledge that involves not only cognitive factors but is also influenced by motivational and affective variables, such as personal beliefs and attitudes, as well as by the physical and social/cultural environment. According to our theoretical position, personal beliefs regarding the nature of physics knowledge and knowing can influence, directly or indirectly, the process of conceptual change in physics learning, since they can influence directly or indirectly the kind of new information that is picked up from the physical and socio-cultural context and the way in which this informatio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26467
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26467
ND
26467
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating the relationship between physics-related personal epistemology and conceptual change in physics learning
Συγγραφέας
Σταθοπούλου, Χριστίνα του Βασίλειος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Βοσνιάδου Στέλλα
Μπαλτάς Αριστείδης
Κουλαΐδης Βασίλειος
Βιρβιδάκης Στέλιος
Γρηγοριάδου Μαρία
Καραμπαρμπούνης Ανδρέας
Τσελφές Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προσωπική επιστημολογία; Εννοιολογική αλλαγή στη μάθηση της φυσικής; Εννοιολογική κατανόηση της φυσικής; Μαθησιακοί στόχοι; Στρατηγικές μάθησης και μελέτης; Μεταεννοιολογική επίγνωση; Διδακτική της φυσικής; Περιβάλλοντα μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)