Μια οικονομική ανάλυση της ποιότητας υπηρεσιών και της ικανοποίησης ασθενών στο ελληνικό σύστημα υγείας

Περίληψη

Η ποιότητα στον τομέα της υγείας έχει μελετηθεί σε μεγάλο βαθμό από την κλινική οπτική γωνία, αφήνοντας εκτός την αντίληψη του ασθενούς για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η ικανοποίηση των ασθενών είναι πολύ σημαντική για τους ιατρικούς παρόχους, τους ίδιους τους ασθενείς (καταναλωτές) και για τρίτους ενδιαφερόμενους στον ιατρικό κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης. Οι απόψεις των ασθενών υιοθετούνται ως μέρος της διαδικασίας παραγωγής ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας και η ικανοποίηση των χρηστών για να καθοριστεί η διάσταση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στην αξιολόγηση της ποιότητας του Ελληνικού Συστήματος Υγείας μέσω των προτιμήσεων των ίδιων των καταναλωτών του. Ανάμεσα σε άλλους παράγοντες, αρκετοί κοινωνικοοικονομικές παράμετροι λαμβάνονται υπόψη, όπως και αντίστοιχοι δημογραφικές, και χαράσσονται σχετικές πολιτικές. Το Κεφάλαιο 1 εισάγει το θέμα της ικανοποίησης των ασθενών και το συνδέει με την ποιότητα του συστήματος υγείας. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Quality in healthcare has been studied largely from the clinical perspective, excluding the patient’s perception of service quality. Patient satisfaction is a topic that is important both to medical (health) providers, the patients (consumers) and other third-party stakeholders in the medical care industry. Patients’ opinions are taken as part of producing a quality management, and the users’ satisfaction is taken to determine the service quality dimension.This dissertation aims to evaluate the quality of the Health System through the revealed preferences of its users. Among other factors, we take into account various socioeconomic factors and demographic parameters and derive relevant policy implications. Chapter 1 introduces the topic of patient’s satisfaction, relates it with the quality of healthcare service. The literature review reveals its importance, the factors related to it and previous ways to quantify it and measure it. The research motivation factors along with the researc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36560
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36560
ND
36560
Εναλλακτικός τίτλος
An economic analysis of service quality and patient satisfaction of greek healthcare system
Συγγραφέας
Ξεσφίγγη, Σοφία του Πρόδρομος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Πολλάλης Ιωάννης
Αγιακλόγλου Χρήστος
Παντελίδης Παντελής
Βαβούρας Ιωάννης
Σακέλλης Ιωάννης
Οικονομίδου Χαρίκλεια
Ράικου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Ποιότητα υπηρεσιών υγείας; Ικανοποίηση ασθενών; Συστήματα υγείας; Οικονομετρική ανάλυση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xvii, 159 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)