Τεχνικές προσομοίωσης / κλινικών σεναρίων εικονικών ασθενών για χρήση στην ιατρική εκπαίδευση και αξιολόγηση, στον τομέα της καρδιολογίας

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη, ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση της χρήσης υπολογιστικών εκπαιδευτικών προσομοιώσεων στην Καρδιολογία. Οι σύγχρονες αυτές εφαρμογές στοχεύουν στη παροχή της δυνατότητας για πρακτική εξάσκηση πριν ή παράλληλα με την επαφή με πραγματικούς ασθενείς. Για την επίτευξη του στόχου αυτού υλοποιήθηκαν και αξιολογήθηκαν, μετά από έρευνα σε ελλείψεις και κενά στη σύγχρονη ελληνική και διεθνή καρδιολογική εκπαίδευση, τρεις κατηγορίες εκπαιδευτικών προσομοιώσεων: oι εικονικοί ασθενείς, τα διαδικτυακά OSCE και τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού.Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των καρδιολογικών κλινικών σεναρίων εικονικών ασθενών με την ανάπτυξη και τη χρήση του καινοτόμου συστήματος OpenLabX, στόχευσε όχι μόνο στη δημιουργία εικονικών ασθενών, αλλά στην ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού τρόπου σημασιολογικής αναζήτησης, κοινής χρήσης και επαναστόχευσης τέτοιων μαθησιακών αντικειμένων από την παγκόσμια ιατρική κοινότητα.Το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία ηλε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is the study, design, implementation and evaluation of use of educational computer simulations in Cardiology. These modern types of applications aim to provide doctors the possibility of practicing before or in parallel with real patient contact. To achieve this objective three types of educational simulations were implemented and evaluated after an investigation in shortages and shortcomings in current Greek and international cardiology training: virtual patients, Web-OSCEs and serious games.The design and development of cardiology clinical virtual patient cases with the development and use of innovative OpenLabX targeted not only at the creation of virtual patients but at the development of an effective method of semantic virtual patient search, sharing and repurposing of such learning objects by the World Medical community.The next step was the creation of an on line available OSCE after the digitization of real OSCE stations of the Clinical Skills Lab of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35284
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35284
ND
35284
Εναλλακτικός τίτλος
Simulation/virtual patients clinical scenarios techniques for use in medical education and assessment in the field of cardiology
Συγγραφέας
Ντάφλη, Ελένη (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Ακτινολογίας, Ιατρικής Φυσικής και Πληροφορικής. Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής
Εξεταστική επιτροπή
Ντόμπρος Νικόλαος
Παππάς Κωνσταντίνος
Μπαμίδης Παναγιώτης
Σμυρνάκης Εμμανουήλ
Τσουλφάς Γεώργιος
Καρβούνης Χαράλαμπος
Χατζησεβαστού-Λουκίδου Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εικονικός ασθενής; Eκπαιδευτική προσομοίωση; Σημασιολογικός ιστός; Παιχνίδι σοβαρού σκοπού; Αντικειμενικά δομημένη κλινική εξέταση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
191 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)