ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Περίληψη

ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΠΡΟΒΟΛΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ - ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ: ΤΟΠΟΛΟΓΙΚΕΣ, ΠΡΟΒΟΛΙΚΕΣ, ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΕΣ, ΤΗΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ L. VYGOTSKY ΚΑΙ ΤΟΥ J. BRUNER, ΕΝΩ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙΣΗΜΑΣΙΑ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ J. PIAGET ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΝΟΙΩΝΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 32 ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΣΕ ΔΥΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΣΥΝΟΛΟ 29 ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ) ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ, ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ 19 ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΓΙΑΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE PEDAGOGICAL PROBLEM THAT IS THE STARTING POINT OF THIS DISSERATION IS THE LACK OF PROJECTIVE CONCEPTS NOT ONLY IN THE GREEK PROGRAM OF PRE-SCHOOL EDUCATION IN THE SEQUENCE: TOPOLOGICAL, PROJECTIVE, EUCLIDEAN CONCEPTS OF FAMILIARIZATION OF THE CHILDREN WITH GEOMETRICAL CONCEPTS. THE THEORETICAL BASE OF OUR RESEARCH IS THE WORK OF L.VYGOTSKY, AND J. BRUNER BUT A SPECIAL EMPHASIS WAS GIVEN TO THE J. PIAGET'S SCHOOL RESEARCHES FOR THE DEVELOPMENT OF CONCEPTIONS OF GEOMETRY AND SPACE IN CHILDREN. A PROGRAM OF 32 DIDACTICAL SITUATIONS, WHICH WAS APPLIED IN TWO KINDERGARDENS OF SALONICA (29 CHILDREN PRE-SCHOOL AGE) DURING A SCHOOL-YEAR. AT THE SAME TIME A SERIES OF 19 REPETITIVE EXPERIMENTS WAS APPLIED FOR THE STUDYING OF THE CHANGE OF PERCEPTION OF SUBJECTS AND THE IMPROVEMENT IN THEIR ABILITIES ON PROBLEMS THAT WANTED PERSPECTIVE PERCEPTION. THE RESULTS OF OUR RESEARCH POINTED THAT PRE-SCHOOL CHILDREN CAN- WITH THE INTERVETION OF ADULTS FROM SOME CONCEPTS OF PROJECTIVE ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3181
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3181
ND
3181
Εναλλακτικός τίτλος
PEDAGOGICAL INTERVENTION IN THE FORMATION OF GEOMETRICAL SPACE CONCEPTS IN PRE-SCHOOL AGE CHILDREN
Συγγραφέας
Πούλος, Ανδρέας
Ημερομηνία
1994
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
ΤΣΙΑΝΤΖΗ ΜΑΡΙΑ
ΦΡΑΓΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΑΓΓΕΛΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ; ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; Παρέμβαση; ΠΡΟΒΟΛΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ; Προσχολική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
264 σ., Παράρτημα.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)