Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης του αφηγηματικού λόγου μέσω στρατηγικών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας που παρουσιάζουν αναπτυξιακές διαταραχές λόγου

Περίληψη

Η μελέτη αυτή διερευνά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν παιδιά προσχολικής ηλικίας με αναπτυξιακές διαταραχές του λόγου στην αφηγηματική λειτουργία και τις δυνατότητες να διδαχθούν μεθόδους οργάνωσης του αφηγηματικού λόγου πριν από την είσοδό τους στο σχολείο. Εκκινεί από την υπόθεση ότι: παιδιά προσχολικής ηλικίας, τα οποία εμφανίζουν χαμηλές ακουστικοφωνητικές ικανότητες αναμένεται να παρουσιάσουν γλωσσικές δυσκολίες, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν την αφηγηματική λειτουργία. Οι δυσκολίες αυτές θεωρείται ότι θέτουν τα παιδιά σε επικινδυνότητα για μαθησιακές δυσκολίες. Στόχος της έρευνας είναι: σε παιδιά τα οποία εμφανίζουν αυτού του τύπου τις δυσκολίες να εφαρμοστεί ένα ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα παρέμβασης ώστε να προληφθούν ή να περιοριστούν οι δυσκολίες της αφηγηματικής λειτουργίας πριν από την είσοδό τους στο σχολείο. Το πρόγραμμα είναι προσανατολισμένο στην εκπαίδευση στρατηγικών της επίλυσης προβλημάτων και της δομής ιστοριών (story grammar). Για την επιλογή του δείγματος εξετάσ ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14823
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14823
Εναλλακτικός τίτλος
A psychoeducational strategy training programme for the improvement of story telling in preschool children with developmental language disorders
Συγγραφέας
Νάνου, Ανδρομάχη Αλέξανδρος
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τζουριάδου Μαρία
Χριστίδης Αναστάσιος
Καρακίτσιος Ανδρέας
Μάρκουλης Διομήδης
Πήτα Ρία
Μπάρμπας Γιώργος
Αϊδινης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπτυξιακές διαταραχές λόγου; Επικινδυνότητα μαθησιακών δυσκολιών; Δυσκολίες αφηγηματικής λειτουργίας; Πρώιμη παρέμβαση; Εκπαίδευση μέσω στρατηγικών; Ιστορίες επίλυσης προβλημάτων; Γραμματική ιστοριών; Αφηγηματική ικανότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (232 σ. ; 63 σ.), εικ.