Η αποτελεσματικότητα των νέων τεχνολογιών στην επιμόρφωση καθηγητών φυσικής αγωγής

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aimed to examine blogs’ effectiveness on physical educators’ (TPE)further education, on the basis of three different cooperative teachingmethods/approaches (STAND, COOL, and ICL), in order to determine the mostbeneficiary ways to pedagogically exploit blogs on distance education (DE). Trainingcourses’ effectiveness was evaluated through the quantitative and qualitative approachof cognitive and metacognitive functions (knowledge, ability in evaluating TPEs’teaching performance), and emotional skills (perceived learning), as well as parametersdirectly related to (interaction) or influence learning (attitudes). The participants of thestudy were 54 TPE (29 men and 25 women) currently working in school units in ninedifferent geographical regions of Greece, who took an eight weeks’ distance trainingcourse, on effective teaching of physical education (PE). The training course utilizedthree different cooperative methods (STAND, COOL, and ICL) in three correspondencegroups of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31435
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31435
ND
31435
Εναλλακτικός τίτλος
New technologies' effectiveness on physical educators' further education
Συγγραφέας
Μαχαιρίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Αιμίλιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κουρτέσης Θωμάς
Αντωνίου Παναγιώτης
Αυγερινός Ανδρέας
Δέρρη Βασιλική
Διγγελίδης Νικόλαος
Παπαστεργίου Μαρίνα
Βερναδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Ιστολόγιο; Μάθηση; Αυτοαντιλαμβανόμενη μάθηση; Αλληλεπίδραση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
326 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)