Διαμόρφωση του περιβάλλοντος μάθησης για τη διδασκαλία κινητικών δεξιοτήτων στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας τριών μεθόδων καθοδήγησης στην απόδοση και τη μάθηση τριών κινητικών δεξιοτήτων, της ντρίμπλας της καλαθοσφαίρισης, της απλής πάσας της πετοσφαίρισης και της κυβίστησης της ενόργανης γυμναστικής, σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 156 μαθητές και μαθήτριες δημοτικού σχολείου, 94 αγόρια και 62 κορίτσια, ηλικίας 7-10 ετών, χωρίς προηγούμενη εμπειρία στις δεξιότητες που μελετήθηκαν. Οι συμμετέχοντες, χωρίστηκαν τυχαία σε δύο πειραματικές ομάδες συμπληρωματικών καθοδηγητικών οδηγιών εσωτερικής εστίασης, συμπληρωματικών καθοδηγητικών οδηγιών εξωτερικής εστίασης και μια ομάδα ελέγχου, η οποία δε λάμβανε συμπληρωματικές καθοδηγητικές οδηγίες κατά τη διάρκεια της εξάσκησης. Αξιολογήθηκε το αποτέλεσμα και η τεχνική των δεξιοτήτων. Χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση διακύμανσης δύο παραγόντων με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις στον τελευταίο παράγοντα [3 ομάδες (ελέγχου, εσωτερικής και εξωτερικής εστίασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to examine the effects of three instructional conditions on performance and learning of three motor skills (basketball dribble, volleyball overhand pass and gymnastics forward roll) in school setting. The participants were 156 elementary school children, 94 boys and 62 girls, aged between 7 and 10 years, with no prior experience at the motor skills used in the present study. The children were randomly assigned to three instructional conditions: control (no attentional focus), internal focus and external focus. Specifically, participants were either instructed throughout practice to focus on their body movements (internal focus), or to focus on the effects of their movements on the environment (external focus). The control group received no additional attentional instructions during practice. Performance was assessed in terms of the movement outcome and the movement form for each motor skill respectively. The movement outcome and the movement form scores we ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31409
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31409
ND
31409
Εναλλακτικός τίτλος
Supplementing the learning experience for teaching motor skills in primary school setting
Συγγραφέας
Κουφού, Νεραντζούλα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαλοπούλου Μαρία
Ζέτου Ελένη
Πυλιανίδης Θεόφιλος
Μαυρομμάτης Γεώργιος
Λάιος Αθανάσιος
Αγγελούσης Νικόλαος
Κουρτέσης Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Οδηγίες; Σημείο εστίασης της προσοχής; Μάθηση κινητικών δεξιοτήτων; Σχολικό περιβάλλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 230 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)