Η τήρηση της υποχρέωσης και του δικαιώματος των παιδιών στην εκπαίδευση με έμφαση στις περιπτώσεις των ομάδων που κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό στην Ελλάδα και στην Αγγλία

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά το νομικό πλαίσιο προστασίας του δικαιώματος στην εκπαίδευση στο χώρο του διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου και την σχετική νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Διερευνά επίσης τον τρόπο και τον βαθμό εφαρμογής των μέτρων και της εσωτερικής νομοθεσίας δύο χωρών -της Αγγλίας και της Ελλάδας- όσον αφορά την εφαρμογή της υποχρεωτικής εκπαίδευσης αλλά και την νομιμοποιητική βάση, τον τρόπο εφαρμογής και την αποτελεσματικότητα των αντισταθμιστικών πολιτικών που εφάρμοσαν οι δύο χώρες στον τομέα της εκπαίδευσης την τελευταία εικοσαετία. Σκοπό της έρευνας, δεν αποτελεί τόσο η επικέντρωση στις αδυναμίες που εμφανίζει η εφαρμογή του θεσμού της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και των αντισταθμιστικών μέτρων στις δύο χώρες, όσο η ανάδειξη των δυνατοτήτων και των προοπτικών που προκύπτουν -μέσα από την νομοθεσία αλλά και μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις και παρεμβάσεις- για εκπαιδευτική δικαιοσύνη και καταπολέμηση του εκπαιδευτικού αποκλεισμού των λιγότερο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis investigates the legal framework that protects the right to education in the field of international and European law and the relevant jurisprudence of the European Court of Human Rights. It also investigates the implementation and effectiveness of measures and internal legislation of the two countries -England and Greece- concerning compulsory education, as well the legitimizing basis, the implementation and the effectiveness of compensatory policies that they have been implemented in the educational sector over the last twenty years. The aim of this research wasn’t to focus only on weaknesses in the implementation of compensatory measures and in the implementation of the compulsory education in both countries, as to highlight the opportunities and prospects - through legislation, education actions and interventions - that results in educational justice and combats the educational exclusion of the most vulnerable groups of children. In this study the historical, research me ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30151
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30151
ND
30151
Εναλλακτικός τίτλος
The observance of the obligation and the children's right to education with emphasis on cases of groups at risk of social exclusion in Greece and England
Συγγραφέας
Γεωργούλα, Αντωνία (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιάκαλος Γεώργιος
Τζήκας Χρήστος
Λιάμπας Αναστάσιος
Περράκη Παρούλα
Κογκίδου Δήμητρα
Τρέσσου Ευαγγελία
Γρόλλιος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δικαίωμα στην εκπαίδευση; Ανήλικοι; Πολιτικές θετικών διακρίσεων; Κοινωνικός αποκλεισμός; Εκπαιδευτικός αποκλεισμός; Υποχρεωτική εκπαίδευση; Σχολική φοίτηση; Αντισταθμιστική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
750 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)