ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ

Περίληψη

THIS STUDY PLACES WHAT TRADITIONALLY IS CALLED "COMPOSITION" IN A COMMUNICATION FRAME. IN THIS NEW FRAME "COMPOSITION" REVEALS STUDENTS' COMMUNICATIVE LANGUAGE ABILITY IN A SPESIFIC SITUATION, TAKING INTO ACCOUNT THE AUDIENCE AND THE PUR POSE OF WRITING. THE STUDY INCLUDES AN EXPERIMENT, WHICH SEARCHES FOR RELIABILITY IN MARKING COMMUNICATIVE COMPOSITION. THE CONCLUSION IS THAT MARKING BECOMES MORE RELIABLE WHEN THE SAME PARAMETRES, WHICH DETERMINE THE COMMUNICATIVE SITUATION, ARE TAKEN INTO CONSIDERATION IN THE TOPIC OF THECOMPOSITION AS WELL AS IN THE METHOD OF MARKING; IN OTHER WORDS, RELIABILITY INCREASES WHEN THE STUDENT KNOWS WHAT SHE/HE IS WRITING AND FOR WHAT PURPOSE AND THE TEACHER, ALSO, KNOWS WHAT SHE/HE IS MARKING AND HOW EFFECTIVE IT IS FOR THE PURPOSE IT HAS BEEN WRITEN.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/2990
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/2990
Συγγραφέας
Αδάλογλου - Παπαδογιάννη, Κυριακή
Ημερομηνία
1993
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΚΙΒΑΛΟΥ ΑΝΤΑ
ΑΝΘΟΓΑΛΙΔΟΥ ΘΕΟΠΟΥΛΑ
ΧΑΤΖΗΔΗΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΚΑΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΚΑΝΑΤΣΟΥΛΗ ΜΕΝΗ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ; Εκπαιδευτική αξιολόγηση; Γλωσσική διδασκαλία; Έκθεση; Επικοινωνιακή προσέγγιση; ΜΕΘΟΔΟΣ (ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ/ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ); Πειραματική διερεύνηση; ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά